Opleiding: ITSM Foundation based on ISO/IEC 20000 (ook Live Online)
Doelgroep
ITSM Foundation is bedoeld voor iedereen die een rol speelt in of belang heeft bij IT-service management. Hieronder vallen medewerkers van interne en externe serviceproviders, hun klanten en hun managers.
Inhoud van de training
De deelnemers maken in deze 2 daagse training kennis met de ISO/ IEC 20000 standaard om zo te ervaren hoe betrouwbaar Service Quality Management systeem op te zetten. Met deze aanvullende kennis heeft u samen met uw ITIL kennis een goede basis op profesisoneel te kunnen werken in een ISO / IEC 20000 gecertificeerde organisatie. De deelnemer leert het belang inzien van een goede kwaliteit van IT service management. Welke kwaliteitseisen van toepassing zijn op deze standaard en de praktijkgerichte code om IT service management te kunnen praktiseren.
U kunt deze training nu ook Live Online vanuit huis volgen met (bijna) alle voordelen van beide situaties:
- U kunt vragen stellen
- De trainer zal u uitdagen om uw begrip te testen
- U heeft contact met medecursisten die zowel in de klas zitten als zelf ook thuis zijn.
- U hoeft niet te reizen
- …
Het enige dat u mist is onze lekkere koffie!
Onderwerpen
Het belang van Service Quality Management, kwaliteitseisen, praktijkcode voor IT Service Management.
Context
De module IT Service Management Foundation maakt deel uit van het EXIN ITSM kwalificatieprogramma en is een voorwaarde voor deelname aan de hoger gekwalificeerde examens van het programma.
Voorkennis en niveau
Kennis op niveau van ITIL foundation wordt verondersteld, MBO
Examenonderwerpen
1. De kwaliteitsbenadering van IT-service management
2. De processen voor Alignement van IT en de business en hun relatie
3. De Delivery, Control en Support processen en hun relaties
4. Het management en de verbetering van IT-service management
Examendetails
Aantal multiple-choice vragen : 40
Cesuur : 65% (26 van de 40)
Open boek : nee
Elektronische apparatuur toegestaan : nee
