Opleiding: Sales training: Face-to-face Acquisitie en Relatiebeheer / Verkoop- en Adviesgesprekken / Verkooptraining
Tweedaagse training Face-to-Face Verkoop- en Adviesgesprekken
Doel van deze training
Perfect verzorgde, efficiënte en resultaatgerichte face-to-face verkoop- en adviesgesprekken voeren en proactief herkennen en benutten van commerciële mogelijkheden. Voor iedere adviseur, accountmanager, consultant en salesmanager die maximaal rendement wil halen uit zijn/haar face-to-face gesprekken met klanten en prospects!
Wat leert u?
- Voorbereidingen die de kwaliteit van het gesprek verhogen
- Het efficiënt en effectief opbouwen van het gesprek
- Krachtig positioneren met behulp van een pitch of one-minute story
- In kaart brengen van attente en latente behoeften
- Verkrijgen van commitment op een aankoopbeslissing
- Klant specifiek presenteren van onderscheidend vermogen
- Op de juiste wijze presenteren van de prijs
Voor wie bestemd?
Dit totaalprogramma, gericht op face-to-face acquisitie en advies, wordt op maat gemaakt voor organisaties die hun medewerkers (accountmanagers, verkopers, consultants, adviseurs, etc.) willen ondersteunen bij het verbeteren van de kwaliteit van hun face-to-face klantcontacten.
Wij adviseren individuele coaching op de werkplek in navolging op de training.
Coaching op de werkplek
Ca. vier weken na afronding van de maatwerk combinatietraining volgt een individuele coachingsessie op de werkplek, waarbij direct de vertaalslag wordt gemaakt van de training naar de daadwerkelijke praktijk. Samen met de trainer-coach worden concrete doelen en acties overeengekomen en spreken zij af wanneer zij de voortgang gaan evalueren. Elke deelnemer ontvangt een uitgebreide, individuele rapportage van hetgeen tijdens de coachingsessie is besproken en tevens een exemplaar van het ontwikkelingsplan dat tijdens de coachingsessie is opgesteld. Op overeengekomen tijdstippen hebben de deelnemers contact met de trainer-coach, waarin zij hun vorderingen bespreken.
Maatwerk
Typerend voor onze benaderingswijze, is dat wij ‘van achteren naar voren’ denken. De eerste vraag die wij u dan ook altijd zullen stellen is: ‘Wat wilt u met een verbetertraject bereiken? Welke resultaten verwacht u?’ Het antwoord op deze vraag vormt de input voor het opzetten van uw verbeterprogramma. Het inzetten van een verbetertraject is immers geen doel, maar een middel om uw doel te bereiken. U bent ervan verzekerd dat alle activiteiten die wij met uw medewerkers ondernemen geheel zijn afgestemd op uw organisatie, uw visie, uw markt en bedrijfscultuur. Hierdoor is het draagvlak voor verandering groot, evenals het effect van alle inspanningen ter verbetering.
Locatie
Incompany trainingen kunnen zowel op de trainingslocatie van Coach + Result (Breda) als op locatie verzorgd worden. Trainingstijden: van 9.30 uur tot 16.30 uur, lunchpauze van 12.30 uur tot 13.30 uur.
Trefwoorden: acquisitie, verkoop, verkoopgesprek, verkoper, advies, adviesgesprek, advisering, adviseur, consultant, consultancy, accountmanager, accountmanagement, sales, salesmanager, buitendienst, vertegenwoordiger, projectmanager.