Opleiding: Business Development & Innovation (Cursus)

Deze cursus duurt 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 1840 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bes...

De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van levensbelang. Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van business development en innovatie in deze cursus, kunt u de vernieuwingsstrijd aan om uiteindelijk de consument weer voor u te winnen.
Onderwerpen

* Welke trends zijn er op het gebied van business development en innovatie?
* Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie formuleren?
* Hoe bouw je een bedrijf met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
* Hoe de innovatiestrategie te integreren en implementeren in de organisatie?
* Welke rol spelen leadership, verandermanagement en cultuur bij innovatie?
* Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen voeren?
* Hoe meet ik de effectiviteit van de business innovatiestrategie?
Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innovatie bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het innovatiebeleid. U w...

De cursus Business Development & Innovatie is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van new business development en innovatie. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat lig...

De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van levensbelang. Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van business development en innovatie in deze cursus, kunt u de vernieuwingsstrijd aan om uiteindelijk de consument weer voor ...Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er op business development en innovatievlak?
– Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie formuleren?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business innovatiestrategie?

Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innovatie bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het innovatiebeleid. U weet wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste new businesstrategie en innovatiekracht kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van new product development, bedrijfscultuur, verandermanagement en time-to-market.

De cursus ‘Business Development & Innovatie’ duurt ongeveer 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met ongeveer 10-15 deelnemers op locatie.Dag 1: Strategie en business model innovation (college 1 en 2)
Tijdens deze dag leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation. U leert tot slot welke stappen er nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste innovatiestrategie kunt samenstellen en hoe u uiteindelijk grip kunt houden op het vernieuwingsproces.
Dag 2: Innovatie management en business development (college 3 en 4)
Tijdens deze dag leert hoe u uw innovatiestrategie verder kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools, tips, methdes en checklists over business development uit de praktijk. U leert aan de hand van best practices en cases hoe u innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen. Tevens leert u hoe u uw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw new businessstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.
Dag 3: Implementatie en effectiviteit new businessbeleid (college 5)
Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw innovatieteam prepareert en hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande systemen kunt integreren met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden? Tot slot krijgt u aan de hand van enkele best practices en cases voorbeelden van succesvolle en effectieve business development implementaties. U krijgt te horen hoe er te werk is gegaan met de organisatie van creativiteit, productontwikkeling en time-to-market en wat de resultaten hiervan waren.

De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.

[9] “De feedback op ons referaat en de specifieke vragen door Arend Jan Majoor heb ik als waardevol ervaren. Dit gaf mij dikwijls een ander inzicht op onze situatie. Erg leuk was ook de presentatie en de inspirerende cases “

[8] “Goed om vanuit verschillende invalshoeken en ervaringen opleiding te krijgen op dit gebied. Het technische deel hebben we goed kunnen toepassen in het referaat. Daarbij wel de opmerking dat er meer duidelijkheid verschaft kan worden over wat er nu precies verwacht...

Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning.Collegedata: opleiding start donderdag 27 maart 2025

* College 1 + 2: Donderdag 27 maart 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 10 april 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 Donderdag 24 april 2025 (15.00 uur - 17.30 uur excl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 5 juni 2025.

* College 1 + 2: Donderdag 5 juni 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 12 juni 2025(15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 Donderdag 19 juni 2025 (15.00 uur - 17.30 uur excl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 9 oktober 2025.

* College 1 + 2: Donderdag 9 oktober 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 30 oktober 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 Donderdag 13 november 2025 (15.00 uur - 17.30 uur excl. diner)

Meer...
€1.840
ex. BTW
Beoordeling
8.0 (1)
Aangeboden door
Utrecht Business School
Onderwerp
Business development
Innovatie
Niveau
Duur
3 dagen
Looptijd
24 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 15
Tijdstip
Overdag, Avond
Tijden en locaties
Utrecht
do 5 jun. 2025
Utrecht
do 9 okt. 2025