Opleiding: Business Model Canvas voor ondernemen en innovatie - open inschrijving

Wat willen klanten, gebruikers of stakeholders precies? Welke waarden bieden we ze? Wat is nodig om dat te realiseren? Hoe zien de klantrelaties eruit? Welke samenwerkingspartners zijn belangrijk? Hoe kunnen we betere resultaten bereiken? Hoe organiseren we dat? Nu of in de toekomst? Canvas biedt structuur bij de beantwoording van deze vragen. 

1 DAG IN AMSTERDAM   

De Canvas tools - Business Model Canvas en Waardepropositie Canvas - bieden snel inzicht in alle onderdelen van een onderneming of organisatie en hanteren een eenvoudige uniforme taal. Daarom zijn dit dé tools voor business development en business model innovatie ofwel voor het ontwerpen, evalueren, aanpassen en vernieuwen van organisaties en bedrijven. Eenvoudig en efficiënt, snel te leren en onmiddellijk toepasbaar. Voor zzp’ers, startups en bestaande bedrijven en organisaties, ngo’s, profit en non-profit, klein en groot.

Tijdens de interactieve workshop of training komen theorie en praktijk direct samen. Onderweg kan de focus liggen op het ontwikkelen van nieuwe concepten, diensten of producten (waardeproposities) voor bestaande of nieuwe klantgroepen en/of stakeholders, maar ook bijv. op de kanteling van de organisatie, strategie, effectiviteit of service.  

Bruikbare resultaten gegarandeerd

  • concrete ideeën en aanknopingspunten voor nieuwe en verbeterde producten, diensten of betere business- en organisatiemodellen
  • betere aansluiting bij klanten en stakeholders
  • verfrissend inzicht in eigen bedrijf of organisatie, team, collega’s, stakeholders en klanten
  • basis voor structureel ondernemend en innovatief denken
  • voldoende beheersing van Canvas om het als taal en tool te blijven toepassen
  • stimulans voor teambuilding en samenwerking
  • plezier en inspiratie door creativiteit en kruisbestuiving

Elke deelnemer heeft recht op een gratis Canvas en/of business-consult op een later moment.

Programma
Business Model Canvas en Waardepropositie Canvas: kennis en praktijk, eventueel direct toegepast voor eigen concept, bedrijf of organisatie. Toegankelijk, interactief, leerzaam en inspirerend.

  1. Waardepropositie Canvas (WPC)
    - Wat wil de klant of stakeholder voor elkaar krijgen?
    - Hoe kan het bedrijf of de organisatie daar het beste op inspelen?
    2. Business Model Canvas (BMC)
    - De negen bouwstenen van de organisatie of onderneming; introductie en toepassing
    - Voorbeelden van business models/ verdienmodellen
    3. (optioneel:) Duurzaam (of Sustainable) Business Model Canvas met aandacht voor impact op ’people and planet’ ofwel sociaal ondernemerschap
     (afhankelijk van de wens van de deelnemers)
    4. Integratie van het WPC in het BMC
    - Ontwerp Business Models die aansluiten bij behoeften en wensen van klanten en stakeholders
    5. Naar een structureel nieuwe aanpak
    - Vertaling van nieuwe inzichten in geprioriteerde doelen en acties
    6. De relatie met Customer Development en Lean start up
    7. Onderweg: individuele en/of interactieve praktische toepassing voor eigen concept, onderneming of organisatie; plenaire feedback, tips & tricks en verdieping. 

Ervaren trainer en facilitator
Trainer heeft veel ervaring - ook online - en is tevens business consultant en parttime docent, volgde de masterclass Business Model Canvas bij Alexander Osterwalder en verzorgde Canvas-sessies met:

  • profit: SNS, Olympia, AXA insurances, Asito, Agrifirm, SNS, KPN, Bouwend Nederland, NL ingenieurs, Arcadis, Kuijpers, Endenburg, Hoppenbrouwers, 4DMS, XVR, Enpuls, Ortec, UBO, zzp'ers en start-ups
  • non profit: Cordaid, Milieudefensie, Oranjefonds, Samenwerkende Fondsen Cariben, Inwork, Social Start, de Natuur en Milieufederaties, de Rechtspraak, `s Heeren loo, Bibliotheken Midden Brabant, AMC, Amsterdam Center for Entrepreneurship
  • onderwijs: ROC de Leijgraaf (docenten), Amsterdamse universiteiten en hogescholen (studenten en medewerkers).

Totaal aantal deelnemers aan Canvas workshops of trainingen: 2.600+ ondernemende studenten en 1.000+ professionals. (zie voor referenties ook onder "Ervaringen" bij Business Model Canvas in-company)

Investering
Op locatie: € 450,- excl. BTW per persoon. 
Bij deelname met meerdere personen uit één bedrijf/ organisatie: 55,- korting p.p.

Zie voor in-company:
- Business Model Canvas (BMC) voor innovatie, strategie, marketing etc.
- Duurzaam Business Model Canvas voor sociaal ondernemerschap / duurzaam ondernemen

Data
Canvas, een vliegende start, open inschrijving:
     Hele dag in Amsterdam - 29 februari 2024
     
Bij minimaal 4 deelnemers zijn andere dagdelen in overleg te plannen.

Meer...
€450
ex. BTW
Beoordeling
9.0 (5)
Aangeboden door
SUTORIUS
Onderwerp
Business Model Innovatie
Ondernemen
Innovatiemanagement
Innovatie
Niveau
HBO Master
Duur
1 dag of op maat
Looptijd
1 dag
Taal
nl
Type product
workshop
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Min: 6
Max: 10
Tijdstip
Overdag