Opleiding: OPEX & LEAN - masterclass operational excellence & lean
Vandaag is Operational Excellence hét belangrijkste thema, zowel in productiebedrijven als service organisaties. Operational Excellence heeft immers als doel om de operationele winst te maximaliseren. Enerzijds door de kosten zo laag mogelijk te houden, anderzijds door maximale waarde toe te voegen en zo meerwaarde te creëren voor de klant. En net hierdoor worden de opbrengsten opnieuw verhoogd … Klinkt logisch, maar makkelijk is het niet.
DURF UW KLANT CENTRAAL TE STELLEN
Dit betekent echter – in tegenstelling tot de traditionele optimalisatie strategieën – dat bij Operational Excellence de klant centraal staat. Of beter nog: het doel is efficiënt en doelgericht die producten en diensten te maken en te leveren waarvan uw klant wakker ligt. Daarom heeft Operational Excellence alles te maken met kwaliteit, snelheid, leverbetrouwbaarheid en innovatie.
SLANKE EN KLANTGERICHTE PROCESSEN
Niet alleen de maakindustrie, maar ook de dienstenorganisaties en non-profitorganisaties moeten vandaag steeds meer doen met minder mensen en minder middelen. En dit maakt anno 2015 Operational Excellence onmisbaar. Dit gekoppeld aan lean management garandeert slanke en efficiënte processen wat resulteert in de door de klant verwachte diensten of producten.
