Opleiding: Cursus Zoekmachinemarketing
Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing
Als je een succesvolle website wilt, is een geoptimaliseerde zoekmachinestrategie van levensbelang. Binnen de Cursus Zoekmachinemarketing stippel je een concrete zoekmachinestrategie uit. Je kijkt hierbij niet alleen naar de analyse van de juiste zoekwoorden, maar ook naar de conversie. Wat leveren bepaalde zoekwoorden concreet op? Moet er hoger ingezet worden op bepaalde zoekwoorden of juist niet?
Resultaat
Na afloop weet je hoe je een succesvolle zoekmachinemarketing campagne opzet en daarmee meer mensen naar jouw website trekt. Je bent bekend met de werking van zoekmachines en je weet hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken met SEO. Ook ben je op de hoogte van verschillende ranking-factoren en indexatietools.
Praktijkcase
Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeert u zoekwoorden op verschillende niveaus. U gaat aan de slag met uw eigen praktijkcase waarbij u zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeert u de zoekwoorden in de reguliere content van de website. U maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.
Competenties en vaardigheden
Om een echte SEO-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing aan de volgende competenties en vaardigheden: kennis over zoekwoordanalyse, zoekmachineoptimalisatie en de indexatietools die daarbij horen. Hierbij moet je denken aan de woorden die ertoe geleid hebben dat mensen op jouw website terecht zijn gekomen en welke pagina’s door Google zijn geïndexeerd. Tijdens de cursus SEO heb je geleerd om oog te hebben voor het internetgedrag van de consument en weet jij hier de SEO-strategie op aan te passen.
Na de Cursus Zoekmachinemarketing weet je alles over het ontwikkelen van een effectieve SEO-strategie. Jij zorgt ervoor dat je website hoog scoort in zoekmachines en en weet wat bepaalde zoekwoorden opleveren. Bovendien heb jij kennis over hoe je de ranking-factoren die jouw positie in de zoekmachine beïnvloeden optimaliseert. Zo heb je tijdens de cursus SEO kennis opgedaan over het perfectioneren van HTML en social media en kan jij ervoor zorgen dat dit tot hogere conversie leidt. Doordat jij na de Cursus Zoekmachinemarketing kennis hebt van zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid, mag jij je met recht een SEO-specialist noemen.
Gerelateerd
- Cursus Google Ads Basis
- Cursus Google Analytics
- Opleiding Internet Marketing
- Cursus Social Media Professional
Tijdens de Cursus Zoekmachinemarketing komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.
Zoekwoordanalyse
De Cursus Zoekmachinemarketing begint bij de basisvragen: wat is je doelgroep en op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? Deze woorden zijn namelijk direct gerelateerd aan de doelgroep. Bovendien kun je denken aan welk type zoekwoorden het meest gunstig zijn. Werken bijvoorbeeld shorttail of longtail zoekwoorden het beste? Je maakt een zoekwoordanalyse op basis van jouw eigen website en uiteraard kijken we hierbij naar de doelgroep van je website en maken we een concurrentie-analyse.
Optimalisatie ranking-factoren
Hoe werken zoekmachines eigenlijk? Hoe bepalen zij, op basis van welke zoekwoorden, de ranking van je website? Om websites te optimaliseren op jouw belangrijkste zoekwoorden is een goede kennis van zoekmachines noodzakelijk. Je positie in de zoekmachine wordt beïnvloed door een aantal belangrijke ranking-factoren. Tijdens de module leer je optimaliseren op de volgende factoren:
- Content
- HTML
- Architectuur
- Site-ontwerp
- Social media
- Linkbuilding
Indexatietools
Er bestaan diverse programma's om de optimalisatie van je website te evalueren en hiermee te meten of de zoekmachinetechnieken succesvol zijn. Binnen deze module krijg je aan de hand van Google Search Console inzicht in:
- Welke pagina's door Google zijn geïndexeerd
- Welke fouten zijn ontdekt bij het indexeren van de website
- Bij welke zoekopdrachten een link naar je website werd getoond
- Wie er naar je website linken
Praktijkcase
Aan de hand van de zoekmachinestrategie implementeer je zoekwoorden op verschillende niveaus. Je gaat aan de slag met jouw eigen praktijkcase waarbij je zoekwoorden toepast in de betaalde content van de grote zoekmachines. Vervolgens implementeer je de zoekwoorden in de reguliere content van de website. Je maakt hierbij gebruik van relatief eenvoudige tot zeer geavanceerde technieken.
Alternatief
Bezit je al enige kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je deze vergroten? In de cursus Zoekmachine Professional leer je meer over het bepalen van de juiste SEO-strategie. In deze cursus gaan we naast de zoekwoordanalyse en zoekmachineoptimalisatie dieper in op de trends en ontwikkelingen omtrent SEO en linkbuilding en kijken we hoe je kan scoren via social media in zoekmachines. Als je meer wilt weten over het gehele totaalpakket van zoekmachinemarketing, volg dan de Leergang Zoekmachine Marketing. Tijdens deze leergang bespreken we zoekmachinemarketing in al haar veelzijdigheid. De Leergang Zoekmachine Marketing bevat drie opleidingen, namelijk SEO, SEA (Google Ads) en Google Analytics. Na de leergang bezit jij alle kennis omtrent zoekmachinemarketing wat jou een ware SEO-expert maakt.