Opleiding: Cursus E-mail Marketing

Welkom bij de Cursus E-mail Marketing

E-mail marketing is een uitstekende methode om specifieke doelgroepen te bereiken met passende informatie en interessante aanbiedingen. Doordat de kosten relatief laag zijn en de Return On Investment flink kan oplopen, is e-mail marketing een zeer effectief internetmarketing middel. Het resultaat van e-mail marketing is perfect te meten en klikgedrag wordt nauwkeurig in kaart gebracht.

Tijdens de Cursus E-mail Marketing

Tijdens de cursus verken je aan de hand van een stappenplan en praktijkcases de eindeloze mogelijkheden van e-mail marketing. Je bepaalt jouw doelgroep en je leert welke mogelijkheden er zijn om verschillende doelgroepen te segmenteren. Vervolgens bepaal je jouw doelstellingen en geven wij richting hoe je deze doelstellingen kunt realiseren. Verder kijken we naar de structuur, indeling en grafische vormgeving van de nieuwsbrief. Tot slot wordt de actuele wet- en regelgeving op het gebied van SPAM en overige do's & dont's van e-mail marketing behandeld.

Doelgroep

De Cursus E-mail Marketing is bedoeld voor iedereen die op professionele wijze en op strategisch niveau met e-mail marketing bezig wil zijn.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.


Mogelijkheden e-mail marketing

In deze module gaan we in op de eindeloze mogelijkheden van e-mail marketing in relatie tot jouw communicatie-, marketing– en salesdoelstellingen. Daarnaast besteden we aandacht aan de wet– en regelgeving op het gebied van e-mail marketing.

E-mail strategieën

Jouw strategie is een belangrijk onderdeel van de gehele campagne. Dus wie benader je, wat is jouw doelstelling en hoe ga je die realiseren met behulp van je website? Op deze vragen krijg je een passend antwoord.

Segmentering

E-mail marketing leent zich uitstekend voor goede en efficiënte segmentatie. Je leert wat voor mogelijkheden er zijn om verschillende doelgroepen op hun eigen manier aan te spreken. Verder is het goed om te kijken naar de structuur, de indeling en de grafische vormgeving van de nieuwsbrief.

Effectmeting en follow-up

Na de implementatie van de campagne wil je precies weten wie er bereikt is en met welk effect, zodat je kunt bepalen welke follow-up acties het meest geschikt zijn voor het optimale resultaat van jouw campagne.

Introductie digitale nieuwsbrief

De eerste module introduceert het onderwerp met een overzicht van de verschillende soorten nieuwsbrieven, waarbij de voor– en nadelen van elk type worden aangestipt. Verder besteden we aandacht aan de vaste onderdelen van de opbouw van de nieuwsbrief.

Structuur digitale nieuwsbrief

Tijdens de tweede module kijken we naar het fundament van de nieuwsbrief: de structuur. Hier wordt de breedte en lengte van een nieuwsbrief en het nut van een inhoudsopgave besproken. Verder gaan we in op de combinatie van een aantal tekstregels met een link naar een compleet artikel (tekstlinks) en het gebruik van grafieken, tabellen en illustraties. Tot slot behandelen we ook de structuur in het tekstuele gedeelte. Hierbij kun je denken aan het markeren van teksten, titels en het gebruik van subkopjes.

Effectief schrijven

Het schrijven van effectieve teksten voor een nieuwsbrief is van essentieel belang en is anders dan schrijven voor andere media. We behandelen de leesstrategieën van verschillende doelgroepen en geven een aanzet voor het schrijven, gebaseerd op jouw doelstelling, jouw doelgroep en jouw boodschap. Daarna ga je zelfstandig aan de slag met het schrijven aan de hand van een praktijkcase.

Tips en trucs

De laatste module behandelt nuttige tips en trucs waarmee je jouw nieuwsbrief tot een echt succes kunt maken. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het vermelden van feitelijke nieuwsberichten, redactionele informatie, afmelden voor de nieuwsbrief en copyrightgegevens.

Meer...
€1.299
ex. BTW
Aangeboden door
Eduvision Opleiding & Training
Onderwerp
E-mail marketing
E-mail
Marketing
Niveau
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 13
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Apeldoorn
do 27 nov. 2025
Utrecht
do 27 nov. 2025
Virtueel
do 27 nov. 2025
Rotterdam
ma 1 dec. 2025
Eindhoven
wo 3 dec. 2025
Rotterdam
di 30 dec. 2025
Apeldoorn
vr 2 jan. 2026
Utrecht
vr 2 jan. 2026
Virtueel
vr 2 jan. 2026
Eindhoven
do 8 jan. 2026
Rotterdam
wo 28 jan. 2026
Apeldoorn
ma 2 feb. 2026
Utrecht
ma 2 feb. 2026
Virtueel
ma 2 feb. 2026
Eindhoven
vr 6 feb. 2026
Rotterdam
do 26 feb. 2026
Apeldoorn
di 3 mrt. 2026
Utrecht
di 3 mrt. 2026
Virtueel
di 3 mrt. 2026
Eindhoven
ma 9 mrt. 2026
Rotterdam
vr 27 mrt. 2026
Apeldoorn
wo 1 apr. 2026
Utrecht
wo 1 apr. 2026
Virtueel
wo 1 apr. 2026
Eindhoven
di 7 apr. 2026
Rotterdam
ma 27 apr. 2026
Apeldoorn
do 30 apr. 2026
Utrecht
do 30 apr. 2026
Virtueel
do 30 apr. 2026
Eindhoven
wo 6 mei 2026
Rotterdam
di 26 mei 2026
Apeldoorn
vr 29 mei 2026
Utrecht
vr 29 mei 2026
Virtueel
vr 29 mei 2026
Eindhoven
do 4 jun. 2026
Rotterdam
wo 24 jun. 2026
Apeldoorn
ma 29 jun. 2026
Utrecht
ma 29 jun. 2026
Virtueel
ma 29 jun. 2026
Eindhoven
vr 3 jul. 2026
Rotterdam
do 23 jul. 2026
Apeldoorn
di 28 jul. 2026
Utrecht
di 28 jul. 2026
Virtueel
di 28 jul. 2026
Eindhoven
ma 3 aug. 2026