Opleiding: MBO Retailmanagement (Klassikale Studie) (Klassikale Studie)
Ben je werkzaam in de retail en ambieer je een leidinggevende rol? Of ben je al een retailmanager en wil je je vaardigheden verder ontwikkelen? Dan is deze opleiding precies wat je zoekt. Gedurende deze opleiding komen onderwerpen aan bod zoals inkoopmanagement, financiële aspecten, persoonlijke ontwikkeling, communicatie en organisatorische planning. Na afronding van de opleiding heb je een uitgebreide kennis van dit vakgebied opgebouwd. Je leert over diverse aspecten, waaronder communicatiekanalen, inkoopstrategieën, taakverdeling, feedback geven en efficiënt timemanagement. Door praktische toepassingen en actieve participatie tijdens de studie, ontwikkel je de nodige vaardigheden om succesvol te zijn als leidinggevende in de retailindustrie. Mis deze kans niet en schrijf je vandaag nog in!
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Klassikale Studie is dé klassikale opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding is samengesteld voor (startende) ondernemers, filiaalmanagers, leidinggevenden of winkel medewerkers die ambitie hebben om door te groeien naar een leidinggevende functie.
Vooropleiding
Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.
Leerdoelen
- weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
- ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
- kun je het VOCATIO-model toepassen
- heb je inzicht in het AIDA-model
- heb je inzicht in retailmarketing
- ben je in staat de marketingmix toe te passen
- kun je een online marketingplan opstellen
- ben je in staat relatiemarketing toe te passen
Programma
Tijdens deze mbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MBO Marketingmanagement- Het marketingproces
- Marktonderzoek
- Marketingmix
- Businessmarketing
- Online marketing
- Retailmarketing
- Relatiemarketing
- Dienstenmarketing
Inhoud van Module 2
Module - MBO Salesmanagement- Het communicatiesproces
- Klantcontacten
- Vraagtechnieken
- Koopgedrag consumenten
- Koopgedrag organisatie
- Beïnvloeden van koopgedrag
- Salesorganisatie
- Sales- en accountplanning
Certificaat
Het volgen van de opleiding MBO Retailmanagement geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Retailmanagement
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
