Opleiding: MBO Servicedeskmedewerker (1 jaar) (Klassikale Studie) (Klassikale Studie)
Als servicedeskmedewerker speel je een cruciale rol binnen je organisatie. Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van informatieaanvragen, het oplossen van storingen en het vervullen van verzoeken op een ad-hocbasis. De opleiding voor servicedeskmedewerkers is ontworpen om je vaardigheden verder te ontwikkelen in dit vakgebied, met speciale aandacht voor managementaspecten. Centraal staat de vraag: "Hoe geef je effectief leiding aan een servicedesk?" Naast de inhoudelijke aspecten van servicedeskmanagement, behandelt de opleiding ook theoretische onderwerpen zoals communicatieve vaardigheden, informatiemanagement en projectmatig werken. Door deze opleiding te volgen, leer je klantgericht te werken, prestaties te meten en krijg je inzicht in informatietechnologie. Schrijf je nu in en zet een belangrijke stap in je carrière als servicedeskmedewerker!
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Klassikale Studie is dé klassikale opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding is samengesteld voor servicedeskmedewerkers of voor mensen die servicedeskmedewerker willen worden.
Vooropleiding
Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.
Leerdoelen
- heb je inzicht in functionele systemen
- weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
- ben je in staat om met intranet en internet te werken
- kun je een informatiesysteem beheren
- heb je inzicht in servicedeskmanagement
- ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
- kun je een servicedesk opzetten
- kun je prestaties meten van de servicedesk
- heb je inzicht in de inhoud van een project
- ben je in staat om een projectplanning op te stellen
- ben je in staat om SMART doelen te formuleren
- kun je sturen op beheeraspecten
- heb je inzicht in de communicatiemix
- weet je hoe je promotiemateriaal kunt ontwikkelen
- kun je sturen op communicatiebeleid
- ben je in staat om verschillende communicatiemiddelen in te zetten
Programma
Tijdens deze mbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MBO Servicedeskmanagement- De basis van servicedeskmanagement
- Opzetten van een servicedesk
- Leidinggeven binnen een servicedesk
- Informatieaanvragen afhandelen
- Meten van prestaties
- Communicatie
- Klantgericht werken
- Gesprekstechnieken
Inhoud van Module 2
Module - MBO Werken met informatiemanagement- De basis van informatiemanagement
- Functionele systemen
- Informatietechnologie
- Beheren van informatiesystemen
- Intranet en internet
- Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
- Veiligheidsaspecten
- Sturen op service level
Inhoud van Module 3
Module - MBO Communicatie en Organisatie- De basis van communicatie en organisatie
- Communicatie binnen de organisatie
- De communicatiemix
- Communicatiemiddelen
- Huisstijl en teksten
- Interne communicatie
- Ontwikkelen promotiemateriaal
- Bedrijfspresentatie
Inhoud van Module 4
Module - MBO Werken in projecten- De basis van projecten
- SMART-doelen formuleren
- Projectplan opstellen
- Projectorganisatie
- Projectplanning
- Kosten en baten
- Beheer aspecten van projecten
- Afronding van projecten
Certificaat
Het volgen van de opleiding MBO Servicedeskmedewerker (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Servicedeskmedewerker (1 jaar)
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
