Opleiding: MBO Servicedeskmedewerker (Klassikale Studie) (Klassikale Studie)
Servicedeskmedewerkers hebben een breed takenpakket. Ze zijn altijd beschikbaar om te helpen bij zaken zoals storingen en de ontwikkeling van systemen. Tijdens deze opleiding ontdek je wat de rol van een servicedeskmedewerker precies inhoudt, welke taken hierbij komen kijken, en verdiep je je in vaktermen zoals informatietechnologie, functionele systemen en het opzetten van bedrijfssystemen. Door deze opleiding te volgen, leer je hoe je informatieaanvragen efficiënt afhandelt, hoe je prestaties meet, en hoe je een servicedesk effectief opzet. Schrijf je nu in en versterk je vaardigheden als servicedeskmedewerker!
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Klassikale Studie is dé klassikale opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding is samengesteld voor servicedesk medewerkers, servicedesk managers en voor iedereen die meer wilt weten over de werkzaamheden van een servicedesk.
Vooropleiding
Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.
Leerdoelen
- heb je inzicht in functionele systemen
- weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
- ben je in staat om met intranet en internet te werken
- kun je een informatiesysteem beheren
- heb je inzicht in servicedeskmanagement
- ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
- kun je een servicedesk opzetten
- kun je prestaties meten van de servicedesk
Programma
Tijdens deze mbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MBO Servicedeskmanagement- De basis van servicedeskmanagement
- Opzetten van een servicedesk
- Leidinggeven binnen een servicedesk
- Informatieaanvragen afhandelen
- Meten van prestaties
- Communicatie
- Klantgericht werken
- Gesprekstechnieken
Inhoud van Module 2
Module - MBO Werken met informatiemanagement- De basis van informatiemanagement
- Functionele systemen
- Informatietechnologie
- Beheren van informatiesystemen
- Intranet en internet
- Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
- Veiligheidsaspecten
- Sturen op service level
Certificaat
Het volgen van de opleiding MBO Servicedeskmedewerker geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Servicedeskmedewerker
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
