Opleiding: HBO Marketing en Consumentengedrag (Klassikale Studie) (Klassikale Studie)
De verbondenheid tussen marketing en consumentengedrag is van cruciaal belang, omdat ze elkaar wederzijds beïnvloeden. Deze opleiding biedt diepgaande inzichten om deze disciplines volledig te doorgronden. Je verwerft expertise in marketingcommunicatie, ontwikkelt effectieve marketingstrategieën, analyseert consumentengedrag en leert doeltreffende benaderingen voor klantcommunicatie te ontwikkelen. Bovendien ontwikkel je vaardigheden om actief in te spelen op consumentengedrag. Door praktische richtlijnen te verstrekken, helpt deze opleiding je om de synergie tussen marketing en consumentengedrag optimaal te benutten. Je wordt voorzien van de kennis en vaardigheden om doelgerichte marketingcampagnes te ontwikkelen en doelgroepen effectief te benaderen. Schrijf je nu in en transformeer jezelf tot een bekwame professional die de fundamenten van moderne marketing begrijpt en met succes toepast.
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Klassikale Studie is dé klassikale opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding is samengesteld voor marketing- en communicatiemedewerkers die kennis en inzicht omtrent deze vakgebieden verder willen ontwikkelen. Krijg jij vanuit een ander beroep ook te maken met marketing en communicatie en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook de juiste keus voor jou.
Vooropleiding
Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.
Leerdoelen
- heb je inzicht in marketingmanagement
- ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
- weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
- ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
- kun je een analyse van consumentengedrag opstellen
- heb je inzicht in persoonlijkheid, waarden en lifesyle
- ben je in staat marketinginstrumenten toe te passen
- kun je de relatie tussen attitude en gedrag in kaart brengen
Programma
Tijdens deze hbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - HBO Marketingmanagement- De basis van marketingmanagement
- De omgeving van marketing
- Marktverkenning
- Beïnvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Inhoud van Module 2
Module - HBO Consumentengedrag- Consumentengedrag en marketing
- Maatschappelijke omgeving
- Cultuur
- Sociale context
- Persoonlijke waarden en lifestyle
- Kiezen en evalueren
- Analyseren van consumentengedrag
- Motivatie, behoeften en betrokkenheid
Certificaat
Het volgen van de opleiding HBO Marketing en Consumentengedrag geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- HBO Marketing en Consumentengedrag
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
