Opleiding: Google Ads Certified Professional (virtueel)
Wil jij effectieve en succesvolle Google Ads-campagnes bouwen én precies weten hoe je alles uit je budget en uit de Google Ads-functies haalt? Volg deze opleiding tot Google Ads Certified Professional en ontwikkel je in 3 dagen tot een Google Ads-expert die zelf met deze tool aan de slag kan gaan.Google Ads is dé tool om de vindbaarheid van je bedrijf te vergroten en online klanten te bereiken. Je bereikt mensen die zoeken op zoektermen die voor jou relevant zijn. Maar er komt veel bij kijken om Google Ads effectief in te zetten. Hoe haal je alles uit deze tool en maak je online campagnes rendabel? Hoe kies je de juiste zoekwoorden? En hoe krijg je de juiste mensen zover om op jouw advertentie te klikken? Dat alles leer je in de opleiding tot Google Ads Certified Professional. Bij deze opleiding ontwikkel jij je tot een Google Ads Certified Professional. Oftewel: een specialist die zelf van begin tot eind een succesvolle campagne kan opzetten, analyseren en optimaliseren. Alle basisopties en geavanceerde functies komen voorbij. Tijdens de opleiding ga je met je eigen Google Ads-account aan de slag, zodat je direct verbeterpunten kunt doorvoeren. Aan het eind van de opleiding leg je het Google Ads Search-examen van Google af. Dat levert je een wereldwijd erkende en veelgevraagde Google Ads Search-certificering op.- Je hebt alle kennis om zelf Google Ads-accounts op te zetten en tot in detail goed in te richten om zo tot een succesvolle campagne te komen.
- Je weet de Google Ads Editor goed te gebruiken en kunt zo een Google Ads-campagne efficiënt managen.
- Je kunt een doelstelling koppelen aan je Google Ads-activiteiten en met biedmanagement sturen op de ROI.
- Je weet waar de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing voor bedoeld zijn en wanneer je welke optie het beste kunt inzetten.
- Je kunt via statistische analyses ontdekken hoe je het rendement van een campagne kunt verhogen.
- Zodra je bent geslaagd voor het Google Ads Search-examen, ontvang je de wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. (Herkansen is gratis digitaal mogelijk.)
- Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw Google Ads-campagnes slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.
Dag 1: Google Ads - the basics
Op dag 1 volg je de training ‘Google Ads voor beginners’. Het volgende komt aan bod:- Hoe werkt Google Ads en wat zijn de kernbegrippen?
- Hoe pas je AI-gestuurde zoekadvertenties en campagnes slim toe?
- Je Google Ads-account structureren (via campagnes en advertentiegroepen)
- Hoe kies je de juiste campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting)?
- Hoe vind je via zoekwoordenonderzoek de juiste zoektermen en hoe implementeer je die via zoekwoordtypen (met gebruik van AI)?
- Zo schrijf jij aantrekkelijke advertentieteksten waar je lezer niet omheen kan (en laat je AI jou daarbij helpen).
- Welke mogelijkheden zijn er voor biedmanagement?
- Hoe koppel je Google Ads aan Google Analytics 4?
- Zo maak je conversies meetbaar!
- Ga aan de slag met de geavanceerde meetoplossingen.
Dag 2: Google Ads op gevorderd niveau
Op dag 2 doe je de training ‘Google Ads voor gevorderden’ en duik je dus een stuk dieper in alle mogelijkheden met Google Ads.- Hoe stel je (slimme) geautomatiseerde biedstrategieën in (en hoe gebruik je AI daarbij)?
- Haal alles uit je campagnes en leer hoe je geavanceerde campagne-instellingen toepast.
- Hoe zet je advertentiecomponenten slim in om jouw campagne (nog) succesvoller te maken?
- Hoe spits je advertenties toe op jouw ideale klant (met locatie invoegen, zoekwoorden invoegen of een aftelfunctie)?
- Hoe kun je de campagneresultaten meten (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores)?
- Zo evalueer je de resultaten om je campagne verder te verbeteren (o.a. qua zichtbaarheid, websiteverkeer, conversie en rendement).
- Krijg de beste tips & tricks om campagnes te optimaliseren en er alles uit te halen.
Dag 3: verder de diepte in
Bij dag 3 leer je nog meer extra functionaliteiten kennen. Zo ontpop je je tot een specialist die echt alles uit Google Ads haalt.- Hoe zet je gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Google Shopping en Performance Max) effectief in?
- Leer de Prestatieplanner te gebruiken om advertentie-uitgaven te plannen en de prestaties en de impact van campagnewijzigingen te voorspellen.
- Ontdek hoe je dankzij de optimalisatiescore (aanbevelingen van Google) nog meer uit campagnes haalt.
- Beheer je accounts en campagnes efficiënt via één Google Ads-managersaccount.
- Hoe maak je zo slim mogelijk gebruik van de Google Ads Editor?
- Leer hoe je efficiënt rapporten creëert met de rapporteditor!
- Krijg alle voorbereiding die je nodig hebt om het Google Ads-examen goed in te gaan.
- Leg het Google Ads Search-examen af.
Dag 1: Google Ads - the basics
Op dag 1 volg je de training ‘Google Ads voor beginners’. Het volgende komt aan bod:- Hoe werkt Google Ads en wat zijn de kernbegrippen?
- Hoe pas je AI-gestuurde zoekadvertenties en campagnes slim toe?
- Je Google Ads-account structureren (via campagnes en advertentiegroepen)
- Hoe kies je de juiste campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting)?
- Hoe vind je via zoekwoordenonderzoek de juiste zoektermen en hoe implementeer je die via zoekwoordtypen (met gebruik van AI)?
- Zo schrijf jij aantrekkelijke advertentieteksten waar je lezer niet omheen kan (en laat je AI jou daarbij helpen).
- Welke mogelijkheden zijn er voor biedmanagement?
- Hoe koppel je Google Ads aan Google Analytics 4?
- Zo maak je conversies meetbaar!
- Ga aan de slag met de geavanceerde meetoplossingen.
Dag 2: Google Ads op gevorderd niveau
Op dag 2 doe je de training ‘Google Ads voor gevorderden’ en duik je dus een stuk dieper in alle mogelijkheden met Google Ads.- Hoe stel je (slimme) geautomatiseerde biedstrategieën in (en hoe gebruik je AI daarbij)?
- Haal alles uit je campagnes en leer hoe je geavanceerde campagne-instellingen toepast.
- Hoe zet je advertentiecomponenten slim in om jouw campagne (nog) succesvoller te maken?
- Hoe spits je advertenties toe op jouw ideale klant (met locatie invoegen, zoekwoorden invoegen of een aftelfunctie)?
- Hoe kun je de campagneresultaten meten (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores)?
- Zo evalueer je de resultaten om je campagne verder te verbeteren (o.a. qua zichtbaarheid, websiteverkeer, conversie en rendement).
- Krijg de beste tips & tricks om campagnes te optimaliseren en er alles uit te halen.
Dag 3: verder de diepte in
Bij dag 3 leer je nog meer extra functionaliteiten kennen. Zo ontpop je je tot een specialist die echt alles uit Google Ads haalt.- Hoe zet je gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Google Shopping en Performance Max) effectief in?
- Leer de Prestatieplanner te gebruiken om advertentie-uitgaven te plannen en de prestaties en de impact van campagnewijzigingen te voorspellen.
- Ontdek hoe je dankzij de optimalisatiescore (aanbevelingen van Google) nog meer uit campagnes haalt.
- Beheer je accounts en campagnes efficiënt via één Google Ads-managersaccount.
- Hoe maak je zo slim mogelijk gebruik van de Google Ads Editor?
- Leer hoe je efficiënt rapporten creëert met de rapporteditor!
- Krijg alle voorbereiding die je nodig hebt om het Google Ads-examen goed in te gaan.
- Leg het Google Ads Search-examen af.

€1.975
ex. BTW
Aangeboden door

Edumia B.V.
Onderwerp
Zoekwoorden-onderzoek
Google Ads
Niveau
Duur
3 dagen
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 10
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Virtueel
di 1 jul. 2025
Virtueel
ma 11 aug. 2025
Virtueel
do 25 sep. 2025
Virtueel
wo 29 okt. 2025
Virtueel
di 2 dec. 2025
Keurmerken aanbieder
NRTO
UWV scholingsvoucher
Google Partner