Opleiding: Opleiding Medewerker Klantenservice - Thuisstudie

Is service verlenen voor jou vanzelfsprekend en word jij blij van tevreden klanten? Dan is de opleiding Klantenservice Medewerker van Fabius echt iets voor jou!

Klantenservice medewerkers zijn veel gevraagd. Met deze opleiding ben je breed inzetbaar en kun je je ook nog commercieel verder ontwikkelen. Als medewerker klantenservice of medewerker customer service, heb je contact met klanten via de telefoon en e-mail. In het telefonische contact heb je met name te maken met inkomende gesprekken. Tijdens de opleiding leren wij je precies datgene dat werkgevers van jou verlangen waardoor je direct inzetbaar bent!

Wat moet je weten over deze opleiding?

  • Een brede, praktijkgerichte opleiding
  • Geschikt voor diverse commerciële functies
  • Na deze studie kun je direct aan de slag
  • 40 lessen – 1 dagdeel per week
  • In de ochtend of avond les
  • Meer dan 50 locaties in heel Nederland
  • Ook online mogelijk

De opleiding bestaat uit zes onderdelen (modules):

  1. Kantoorpraktijk (10 lessen, inclusief examen)
  2. MS Office – basis (10 lessen, inclusief examen)
  3. Toetsenbordvaardigheid (deze module wordt meegenomen in MS Office basis)
  4. MS Office – vervolg (5 lessen, inclusief examen)
  5. Bedrijfsrekenen en taal (5 lessen, inclusief examen)
  6. Medewerker Klantenservice (10 lessen, inclusief examen)

Tijdens deze opleiding komen naast de benodigde kennis ook belangrijke praktische vaardigheden aan de orde, waardoor je na de opleiding direct aan de slag kunt. 

Onze opleidingen en trainingen zijn gericht op het om- en bijscholen van volwassenen. Met meer dan 35 jaar ervaring in het opleiden van volwassenen op mbo-niveau leren wij je in korte tijd precies dat wat je in de praktijk nodig hebt.

Met onze kleine klassen zorgen wij ervoor dat iedereen voldoende aandacht krijgt. De ervaren en betrokken docenten geven jou de begeleiding die jij nodig hebt.

Ons lesmateriaal is helder geschreven en de theorie wordt uitgelegd aan de hand van duidelijke voorbeelden. Met praktische opdrachten leer je de stof toe te passen en krijg je een goede indruk van wat er in de praktijk van je verwacht wordt, ook als je nog geen werkervaring hebt. Alles is er op gericht dat je goed voorbereid wordt op de praktijk.

De opleiding Medewerker Klantenservice bestaat uit 6 modules.
Met de thuisstudie werk je zelfstandig aan de lesstof en het lesmateriaal is hierop afgestemd. Huiswerk lever je in bij de aan jou gekoppelde docent en bij vragen over de lesstof wordt je één-op-één geholpen. Bovendien heb je in veel gevallen de mogelijkheid om je studie te versnellen waardoor je natuurlijk eerder klaar bent. Bijkomend voordeel bij deze leermethode is dat je meestal binnen twee weken al kunt starten.

De opleiding Medewerker Klantenservice van Fabius is minstens zo afwisselend als het werk zelf en bestaat uit 6 modules.

  1. Kantoorpraktijk
    Werken op kantoor betekent goed en snel kunnen werken. Dat is wat werkgevers van je verwachten. Daarom is alles in deze opleiding hierop gericht. Waar moet je dan aan denken? Goede communicatie bijvoorbeeld, zowel face-to-face, telefonisch als per e-mail. Maar ook georganiseerd werken, dus zaken efficiënt afhandelen en archiveren. Verder is van belang dat je klantgericht werkt, klanten goed te woord staat, ook als ze teleurgesteld of boos zijn of met klachten komen. En uiteraard basisvaardigheden wat betreft taal en rekenen.
  2. Toetsenbordvaardigheid
    Je leert snel en goed typen. Door een goede houding maak je minder fouten en voorkom je onnodige belasting van rug, armen en vingers.
  3. MS Office – basis
    Je leert werken in de voor kantoor benodigde MS Office programma’s. Deze module is zo opgezet dat deze zowel geschikt is voor cursisten die beperkte ervaring hebben met deze programma’s als voor cursisten die hier al wel mee werken. Je bouwt een brede kennis op en leert praktisch en efficiënt werken met de programma’s Word, Excel en Outlook.
  4. MS Office – vervolg
    In deze vervolgmodule zorgen wij ervoor dat je kennis van en praktische vaardigheden met Word en Excel verder worden verbeterd. Daardoor ben je in staat om zelfstandig nog beter en efficiënter met de computer te werken, ook na je opleiding.
  5. Bedrijfsrekenen en taal
    Je leert meer over zakelijke communicatie en het maken van berekeningen die veel voorkomen in een kantooromgeving.
  6. Medewerker Klantenservice
    In deze module leer je meer over de commerciële werkomgeving. Zo komen onder andere aan bod: het voeren van verkoopgesprekken, klantgericht handelen, service en klachtenafhandeling, het overtuigen van nieuwe en bestaande klanten en commercieel onderhandelen.

Met de thuisstudie-methode werk je zelfstandig aan de lesstof en het lesmateriaal is hierop afgestemd. Huiswerk lever je in bij de aan jou gekoppelde docent en bij vragen over de lesstof wordt je één-op-één geholpen. Bijkomend voordeel bij deze leermethode is dat je meestal binnen twee weken al kunt starten. Bovendien heb je in veel gevallen de mogelijkheid om je studie te versnellen waardoor je natuurlijk eerder klaar bent.

De volledige opleiding bestaat uit 6 modules en per module wordt een examen afgenomen. Alle examens maak je binnen je opleiding tijdens de examenlessen. Na het succesvol afleggen van de examens ontvang je het diploma Medewerker Klantenservice, vergelijkbaar met mbo 3-niveau.

Naast deze opleiding verzorgt Fabius Opleidingen nog diverse andere opleidingen en trainingen, voor cursisten die zich verder willen ontwikkelen op mbo niveau. Als Medewerker Klantenservice kun je je nog verder ontwikkelen in de commerciële richting of bijvoorbeeld extra kennis en vaardigheden opdoen in de financiële of secretariële richting.  Neem eens een kijkje op onze website!

Volwassenen vanaf 18 jaar die enthousiast worden van commerciële functies.
Er is geen specifieke vooropleiding nodig. Wel wordt ervan uitgegaan dat je de Nederlandse taal beheerst in woord en geschrift, dat wil zeggen op 2F/B1 niveau. Enige ervaring met het werken met de computer is een voordeel, maar is niet noodzakelijk.

Meer...
€1.995
Vrij van BTW
Aangeboden door
Fabius Opleidingen
Onderwerp
Klantenservice / Customer Service
Niveau
Duur
12 maanden
Looptijd
320 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 1
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
Associatie voor Examinering
Erkend keurmerk
CRKBO en BTW-vrijstelling