Opleiding: Training Data-driven contentmarketing
Creëer content die gericht is op groei en conversie dankzij de kracht van dataWil jij jouw contentmarketing naar nieuwe hoogten tillen door slim gebruik te maken van data en technologie? Dan is de training Data-driven contentmarketing precies waar je naar op zoek bent.
Met een plan van aanpak, praktische voorbeelden en data-experimenten leer je in deze training wat wél en wat niet werkt voor jouw contentmarketing. Daarnaast leer je op basis van zoekgegevens content te maken waar mensen naar op zoek zijn. Ook kun je dankzij AI (artificial intelligence) gemakkelijker content produceren. En met personalisatie zorg je dat de inhoud en aflevering volledig wordt aangepast aan wat voor jou het beste werkt.
Na het volgen van de training Data-driven contentmarketing ben jij in staat om krachtige en relevante content te creëren die gericht is op groei en conversie. En dat allemaal dankzij de kracht van data en technologie!
Resultaat
- Je kent de kracht van data-gedreven marketing en hoe je dat voor contentmarketing kunt toepassen
- Je weet met welke data je inzicht krijgt in de klantreis zodat je je content optimaal op je doelgroep kunt afstemmen
- Je weet hoe je je contentmarketing-inspanning meetbaar kunt maken in KPI’s en dashboards
- Je kent de mogelijkheden van continu leren en experimenten om je contentmarketing optimaal te kunnen laten presteren
- Je weet hoe je segmentatie, personalisatie en marketing automation kunt inzetten om je content op het juiste moment bij de juiste persoon op het juiste tijdstip te krijgen met zo min mogelijk moeite
Voor wie
De training Data-driven contentmarketing is voor contentmarketeers, contentmakers, communicatie-specialisten en marketeers die zich bezighouden met, en beter willen worden in, contentmarketing met data en technologie.
Voor deze training gaan we uit van mbo+ / mbo-denkniveau.
Programma
In het programma komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Hoe pas je data-gedreven werken toe?
- Wat kun je allemaal met data voor het verbeteren van je contentmarketing?
- Hoe leer je op een data-gedreven wijze je klant optimaal kennen?
- OpenAI, Ahrefs, Empathy map, socialmediamonitoring-tools en meer tools ter input en inspiratie om je contentcreatie naar ‘next level’ te brengen
- Het opstellen van relevante en waardevolle KPI’s om je contentmarketingstrategie meetbaar te maken
- De mogelijkheden van marketing automation en personalisatie om content en de distributie van content volledig aan de klant aan te passen
- Hoe je met testen & experimentatie de effectiviteit van je contentmarketing verbetert
Praktisch
- Deze training bestaat uit 1 dag training op locatie
- Voorafgaand aan de training vindt een intakegesprek plaats
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Studiemateriaal inbegrepen
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
Erkenning accreditatie
- 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training Data-driven contentmarketing is voor contentmarketeers, contentmakers, communicatie-specialisten en marketeers die zich bezighouden met, en beter willen worden in, contentmarketing met data en technologie.
Voor deze training gaan we uit van mbo+ / mbo-denkniveau.
- Je kent de kracht van data-gedreven marketing en hoe je dat voor contentmarketing kunt toepassen
- Je weet met welke data je inzicht krijgt in de klantreis zodat je je content optimaal op je doelgroep kunt afstemmen
- Je weet hoe je je contentmarketing-inspanning meetbaar kunt maken in KPI’s en dashboards
- Je kent de mogelijkheden van continu leren en experimenten om je contentmarketing optimaal te kunnen laten presteren
- Je weet hoe je segmentatie, personalisatie en marketing automation kunt inzetten om je content op het juiste moment bij de juiste persoon op het juiste tijdstip te krijgen met zo min mogelijk moeite
In het programma komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Hoe pas je data-gedreven werken toe?
- Wat kun je allemaal met data voor het verbeteren van je contentmarketing?
- Hoe leer je op een data-gedreven wijze je klant optimaal kennen?
- OpenAI, Ahrefs, Empathy map, socialmediamonitoring-tools en meer tools ter input en inspiratie om je contentcreatie naar ‘next level’ te brengen
- Het opstellen van relevante en waardevolle KPI’s om je contentmarketingstrategie meetbaar te maken
- De mogelijkheden van marketing automation en personalisatie om content en de distributie van content volledig aan de klant aan te passen
- Hoe je met testen & experimentatie de effectiviteit van je contentmarketing verbetert

