Opleiding: Online Training Strategie - de Basis (Strategisch Management)
Maak in de Online Training Strategie – de Basis kennis met de belangrijkste bouwstenen voor een sterke strategie.
Over strategie zijn bibliotheken vol geschreven, maar een hele krachtige definitie van strategie is: het nemen en uitvoeren van beslissingen die je een unieke positie bezorgen in de markt en die leiden tot bovengemiddelde winstgevendheid (Michael Porter 1985).
Drie cruciale vragen staan hierbij centraal: 1. Waar staan we nu? 2. Waar gaan we spelen? 3. Hoe gaan we winnen?
Zo op het oog drie simpele vragen. Toch leert de praktijk dat veel bedrijven bij strategie ontwikkeling aanlopen tegen best wel lastige zaken als:
- Wat zijn eigenlijk onze product-marktcombinaties?
- Wat onderscheidt ons van onze concurrenten?
- Waarom kopen klanten bij ons?
- Waar zitten verdere groeimogelijkheden voor ons?
- Hoe stel ik een goede SWOT-analyse op?
- Wat zijn onze belangrijkste strategische issues?
- En hoe maak ik dan goede, onderbouwde keuzes?
Met deze online basistraining bieden we je een gestructureerde aanpak met een overzichtelijk stappenplan en praktische tools om je eigen strategie te ontwikkelen.
Hierbij maken we uiteraard gebruik van populaire modellen met hun theoretische achtergrond, gecombineerd met onze eigen jarenlange praktijkervaring.
De training is gebaseerd op onze populaire eendaagse Masterclass Strategie.
Voor wie?
Deze Basistraining Strategie is vooral interessant voor:
- Directies, MT
- Commercieel Directeur
- Strategie-stafleden
Praktische gegevens:
- Deze training is in een afzonderlijke, veilige digitale leeromgeving geplaatst
- Na aanmelding en betaling krijg je een toegangscode voor deze digitale leeromgeving
- Hiermee is alle theorie met voorbeelden alleen voor jou toegankelijk
- In de prijs zijn 2 contactmomenten inbegrepen voor vragen en begeleiding
- Bovendien heb je hiermee 1 jaar toegang tot de training via de Online Academy
