M-commerce draait om gemak

Kopen en verkopen per mobieltje staat weliswaar nog in de kinderschoenen, maar het potentieel voor marketeers is enorm, zeker wanneer het wordt gebruikt als onderdeel van een multichannelstrategie.

Mobiele telefoons en aanverwante apparaatjes zijn er niet alleen om te communiceren, maar ook om transacties af te sluiten - en natuurlijk ‘for fun’. Last but not least verschaffen ze een heleboel gemak. De Duitse postorderfirma Neckermann heeft dat goed begrepen. In haar m-commerce-activititeiten komen al deze elementen naar voren:

klanten kunnen zich via SMS’jes op de hoogte laten houden van de nieuwste aanbiedingen

met hun telefoontje artikelen bestellen

- als ze beschikken over UMTS - ook nog zogeheten interactieve ‘flash-mode-streamings’ bekijken.

Bij Neckermann is dit een logisch vervolg op internet en e-commerce, waar het bedrijf als een van de eersten mee aan de slag ging, en onderdeel van een multichannelbeleid. Uiteraard wordt rekening gehouden met de beperkingen van het mobieltje: de kleine schermpjes maken het niet zinvol om het volledige aanbod te tonen, maar zijn wel heel geschikt om bestellingen te doen of de klant te informeren over de leverdatum.

(bron: Sales online)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>