Marketingvalkuilen

Ondernemers falen nog te vaak in hun marketing. Voor starters is dat een extra precair gegeven. Met hun beperkte beurs kunnen zij zich geen misstap veroorloven.

Marketingexpert Chris Cardell wijst de valkuilen aan.

Niet effectief communiceren met de bestaande klanten.

Met het vaste klantenbestand heeft u goud in handen.
Te weinig mensen beseffen dit volgens Cardell. Bestook de klanten met kortingsacties en ga bij uzelf te rade of u er alles uit haalt.

Vertrouwen op slechts een of twee vormen van marketing.
De wereld is multimediaal, doe daar dan ook iets mee. Dus niet alleen bellen, maar ook e-mailen, faxen, post versturen, reclamezuilen beplakken. Blijf experimenteren met marketingmethodes. Ooit al eens een 'buzz' gecreëerd?

Ineffectief adverteren.
Blijf niet stug door adverteren zonder de respons te meten, adverteer duidelijk.
Vergeten te benadrukken waarom de klant voordeel heeft bij het product of dienst. Behoorlijk elementair, zou je zo zeggen, maar toch praten slechte verkopers meer over materialen en specificaties van een product dan over de gebruiksvoordelen ervan.

E-mailmarketing links laten liggen.
Zonder voor spammer te worden uigemaakt, biedt emailmarketing een erg effectieve manier van marketing. Blijf persoonlijk en gebruik email als een manier om klanten op de hoogte houden van nieuwe producten.

Deel uw  ervaringen op ManagementSite

Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.

SCHRIJF MEE, word een pro!  >>