Op recepties wordt aardig wat afgestunteld. Netwerken is een vak, dat lang niet iedereen beheerst. Intermediair somt een aantal belangrijke do's en don'ts op.
Do's
Iemand die apart staat, is doorgaans blij aangesproken te worden
Houd je kopje in uw linkerhand. Dan heeft u de rechter vrij om handen te schudden.
Ga op de spreker af. Hij heeft net alle spanning van het speechen van zich afgeschud en doet nu niets liever dan verder praten over het onderwerp.
Als u niet meer weet waar je het over moet hebben, bied dan aan een drankje te halen. Dan kunt u meteen nadenken over uw volgende zet.
Bevestig de badge hoog op de linkerschouder. Geldt vooral voor wie wat klein van stuk is.
Don'ts
Het ergste wat u met een visitekaartje kunt doen, is het gedachteloos dubbelvouwen en in uw zak steken. Kijk ernaar en zeg er iets over.
Strooi niet met kaartjes, maar vraag of iemand er prijs op stelt het te hebben. Daarna pas geeft u het kaartje.
Neem niet te veel eten. Schep niets op dat u moeilijk kunt wegwerken en laat het koekje bij de koffie liggen.
Praat niet te veel en vermijd het promoten van uzelf of uw bedrijf.
Er mag best een stilte vallen, maar geen pijnlijke stilte. Als u ergens over aan het nadenken bent, laat dat dan merken.
(bron: Managersonline.nl)
Gerelateerde artikelen

Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>
Laat dus maar komen die entertaining stukjes tekst.
Een van de don'ts is het koekje bij de koffie.
Is dat vanwege het cholesterolgehalte of is er een nog betere reden? Aanbieden aan je gesprekspartner? Maar die heeft immers zelf een koekje gekregen.
Wie helpt me uit deze puzzle?
Groet,
Bert Rolf