Nu het vechten is voor een plekje op de markt om te overleven, betekent dat iedereen in de organisatie zijn steentje moet bijdragen.
Afdelingen P&O staan vaak bekend als sociale praatpaal of "geitenwollensokken-afdeling" of nog erger als de afkortingen vertaald worden naar Plezier & Ontspanning (P&O) of How Ridiculous (HR). De tijden zijn aangebroken om de toegevoegde waarde van de afdeling HRM nu écht eens in de praktijk merkbaar te hebben.
Dit betekent dat P&O-ers aan de bak moeten. Aan de bak met het halen van bedrijfsdoelstellingen, niet met het halen van P&O doelstellingen. Deze vergeten nog wel eens op elkaar aangesloten te zijn. Druk geklets en weinig actie, is een veel gehoorde klacht vanuit Sales&Marketing afdelingen.
Daarom pleiten wij ervoor om van iedere P&O afdeling de meest commerciële afdeling te maken. HR staat namelijk voor Hoog Rendement, als je het goed inzet tenminste. We zijn voorstanders van commercieel P&O, door de P&O-ers te laten verkopen en anticiperen op behoeften en zichzelf de vraag te stellen: wat is nou eigenlijk onze toegevoegde waarde binnen deze organisatie?
Voor meer informatie: www.pithr.com
Marie Anne Borst, Directeur PiT! hr specialists
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE >>
Als u 3 of meer artikelen per jaar schrijft, ontvangt u een gratis pro-abonnement twv €200,--