Nu het vechten is voor een plekje op de markt om te overleven, betekent dat iedereen in de organisatie zijn steentje moet bijdragen.
Afdelingen P&O staan vaak bekend als sociale praatpaal of "geitenwollensokken-afdeling" of nog erger als de afkortingen vertaald worden naar Plezier & Ontspanning (P&O) of How Ridiculous (HR). De tijden zijn aangebroken om de toegevoegde waarde van de afdeling HRM nu écht eens in de praktijk merkbaar te hebben.
Dit betekent dat P&O-ers aan de bak moeten. Aan de bak met het halen van bedrijfsdoelstellingen, niet met het halen van P&O doelstellingen. Deze vergeten nog wel eens op elkaar aangesloten te zijn. Druk geklets en weinig actie, is een veel gehoorde klacht vanuit Sales&Marketing afdelingen.
Daarom pleiten wij ervoor om van iedere P&O afdeling de meest commerciële afdeling te maken. HR staat namelijk voor Hoog Rendement, als je het goed inzet tenminste. We zijn voorstanders van commercieel P&O, door de P&O-ers te laten verkopen en anticiperen op behoeften en zichzelf de vraag te stellen: wat is nou eigenlijk onze toegevoegde waarde binnen deze organisatie?
Voor meer informatie: www.pithr.com
Marie Anne Borst, Directeur PiT! hr specialists
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>