De vier belangrijkste vragen aan uw klanten

Bedrijven doen veel aan marktonderzoek, maar stellen niet altijd de juiste vragen. Met vier vragen kunt u al volstaan. Dat stellen David Swaddling en Charles Miller van het bureau Insight MAS in Marketing Management. Bedrijven vragen volgens de auteurs consumenten het hemd van het lijf, maar stellen helaas de verkeerde vragen.

Vier vragen
In feite hebben bedrijven het juiste antwoord nodig op een viertal vragen, aldus aldus Schaddling en Miller:

Wat zijn de werkelijke behoeften van de klant?

Hoe bevredigen consumenten hun huidige behoeften?

Hoe beschouwen en beoordelen consumenten alternatieve oplossingen voor hun vragen en wensen?

Hoe belangrijk is dit product of dienst nou feitelijk voor de consument?

(bron: Managersonline.nl)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>