Opleiding: Public Relations; Be good & tell it !
MANAGE UW BEDRIJFSCOMMUNICATIE !
IS UW IMAGO NOG STEEDS UW AMIGO ?
Hoe managen organisaties hun PR en communicatie? Hoe vindt optimale afstemming plaats tussen interne en externe communicatie? Wat doe je als er een groot verschil is tussen de identiteit en het imago van een organisatie? Hoe communiceer je met essentiele doelgroepen als klanten, eigen personeel of aandeelhouders en niet te vergeten journalisten?
De manier waarop een organisatie communiceert beïnvloedt vanzelfsprekend het beeld dat de 'buitenwereld' heeft van een organisatie. Hoe managen organisatie dit? Want communicatie is een continue, dynamisch en meer en meer interactief proces. Het eindigt nooit. Door allerlei signalen vanuit de organisatie zelf, als vanuit doelgroepen zoals de pers, consumentenorganisaties, de politiek e.d. wordt het denken over en het beeld van een organisatie gevormd. Dit denken beïnvloedt gedrag zoals koopgedrag van consumenten, financiering bedrijven, vrijgevigheid bij giften e.d. Wat staat er in de media, hoe worden reclame-uitingen ervaren, wat zijn de kwartaalcijfers van de beursgenoteerde onderneming, zijn er acties, re-calls, was er een calamiteit, hoe praat het personeel (OR) over het bedrijf, e.d.?
Organisaties proberen de beeldvorming positief te beïnvloeden. Sterker nog, het liefst te bepalen, maar in ieder geval waar mogelijk te sturen. Professionele organisaties gaan verder en dragen een identiteit uit of “soigneren” een imago. Waar het om gaat is dat alle uitingen gecoördineerd, consistent en professioneel gecommuniceerd worden.
Tijdens deze intensieve trainingsdag analyseert u 's ochtends op praktische waarde de identiteit en het imago van uw eigen organisatie. U brengt de voor uw organisatie relevante doelgroepen in kaart en werkt vervolgens aan de contouren van een communicatieplan voor uw eigen organisatie. U krijgt praktische handvatten hoe u uw corporate communicatiebeleid kunt vormgeven. Hoe stemt u in de praktijk bijvoorbeeld managementcommunicatie, marketingcommunicatie en organisatiecommunicatie op elkaar af?
De middag staat in het teken van het managen van de media. De media hebben namelijk grote invloed op het imago van organisaties. Hoe komt u in het nieuws of hoe blijft u eruit? Hoe reageert u op onverwachte media-aandacht? Hoe kunt u proactief omgaan met de media? Hoe organiseert u uw public relations tijdens een crisis? Wat is de invloed hierop van social media en hoe krijgt u hier grip op?
Deze trainingsdag levert u de waardevolle, direct toepasbare inzichten op waar het gaat om het managen van uw bedrijfscommunicatie. U ontvangt tijdens de dag advies op maat over de manier u uw interne en externe communicatie kunt verbeteren