Opleiding: Management training: Effectief coachen en begeleiden / Managementvaardigheden / Effectief Leidinggeven / Leiderschap / Motiveren
Opstellen effectief coachplan, competentiekader bepalen, competenties analyseren en evalueren, intern trainen van medewerkers, omgaan met weerstand tegen coaching, inspirerende en motiverende coachtechnieken.
Doel van deze tweedaagse managementtraining
Op planmatige wijze intern kunnen coachen en begeleiden, om nieuw aangeleerde vaardigheden in de dagelijkse praktijk van medewerkers te kunnen borgen en ervoor te zorgen dat de aangeleerde vaardigheden leiden tot een structurele verbetering. Voor iedere leidingevende die succesvol wil zijn in het coachen en begeleiden van medewerkers.
Wat leert u?
- Wat moet een coach kunnen? Wat moet hij kennen?
- Inzicht in het leerproces van medewerkers
- Leiden zonder te sturen
- De voorwaarden voor effectieve coaching
- Efficiënt voeren van een coachinggesprek
- Het gebruik van ondersteunende middelen
- Omgaan met weerstand tegen coaching
- Doelen stellen en medewerkers helpen hun doelen te bereiken
wij adviseren individuele coaching op de werkplek in navolging op de training.
Coaching op de werkplek
Ca. vier weken na afronding van de maatwerk managementtraining volgt een individuele coachingsessie op de werkplek, waarbij direct de vertaalslag wordt gemaakt van de training naar de daadwerkelijke praktijk van het intern coachen en begeleiden van medewerkers. Het door leidinggevenden uitgewerkte plan van aanpak wordt samen met de trainer-coach doorlopen en getoetst en persoonlijke doelen en acties overeengekomen. Elke leidinggevende / manager ontvangt een individuele rapportage van hetgeen tijdens de coachingsessie is. Op overeengekomen tijdstippen hebben zij contact met de trainer-coach, waarin zij hun vorderingen en praktijkervaringen evalueren.
Voor wie bestemd?
Dit totaalprogramma, gericht op coaching en begeleiding van medewerkers, wordt op maat gemaakt voor organisaties die leidinggevenden (middle management en management van afdelingen met klantencontacten zoals salesmanagers, callcenter managers, verkoopleiders, managers binnen- of buitendienst en directieleden) willen faciliteren in het verankeren van nieuw aangereikte vaardigheden, zodat hun investering in opleiding en training ook daadwerkelijk leidt tot een structurele verbetering.
Maatwerk
Typerend voor onze benaderingswijze, is dat wij ‘van achteren naar voren’ denken. De eerste vraag die wij u dan ook altijd zullen stellen is: ‘Wat wilt u met een verbetertraject bereiken? Welke resultaten verwacht u?’ Het antwoord op deze vraag vormt de input voor het opzetten van uw verbeterprogramma. Het inzetten van een verbetertraject is immers geen doel, maar een middel om uw doel te bereiken. U bent ervan verzekerd dat alle activiteiten die wij met uw medewerkers ondernemen geheel zijn afgestemd op uw organisatie, uw visie, uw markt en bedrijfscultuur. Hierdoor is het draagvlak voor verandering groot, evenals het effect van alle inspanningen ter verbetering.
Locatie
Incompany trainingen kunnen zowel op de trainingslocatie van Coach + Result (Breda) als op locatie verzorgd worden. Trainingstijden: van 9.30 uur tot 16.30 uur, lunchpauze van 12.30 uur tot 13.30 uur.
Neem telefonisch contact met ons op voor vrijblijvend advies!
Trefwoorden: coach, coachen, coaching, ontwikkelen, borgen, verankeren, management, manager, leidinggevenden, directie, teamleider, teamleader, supervisor