Opleiding: Cursus Contentmarketing
Tijdens de Cursus Contentmarketing
Het verspreiden van content is door alle (digitale) veranderingen van afgelopen jaren behoorlijk op de schop gegaan. Voor veel bedrijven zijn traditionele media en marketing niet meer voldoende. Tijdens de Cursus Contentmarketing leer je waardevolle informatie te creëren voor jouw doelgroep via het juiste kanaal.
Resultaat
Na afloop van de Cursus Contentmarketing:
- Weet je wat contentmarketing is en wat je ermee kunt
- Ben je bekend met diverse modellen op het gebied van contentmarketing
- Kun je creatieve content opzetten die boeit
- Kun je je inspanningen op het gebied van contentmarketing analyseren
- Heb je inzicht in diverse succesvolle marketingcampagnes
- Ben je bekend met diverse praktische tools
- Kun je zelfstandig een plan opstellen voor een succesvolle contentmarketing
Praktijkcase
De Cursus Contentmarketing is zeer praktijkgericht. Tijdens de cursus ga je zelf aan de slag met verschillende cases en opdrachten waarin de theorie voortdurend in aanraking komt met de praktijk.
Tijdens de Cursus Contentmarketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Inleiding contentstrategie en contentmarketing
- Het 3C-, 3S- en 6C-model
- Verschillende soorten content: branded, curated
- Social influence, reviews, engagement en social proof
- De middelenmix
- Doelgroep boeien en binden
- Metrics en meer analyes
- Contentstrategieplan
Praktijkcase
De Cursus Contentmarketing is zeer praktijkgericht. Tijdens de cursus ga je zelf aan de slag met verschillende cases en opdrachten waarin de theorie voortdurend in aanraking komt met de praktijk.
