Opleiding: Training Creatief en commercieel schrijven
Voor wie
Schrijf jij regelmatig commerciële teksten voor je werk? En vind je het lastig steeds maar weer een nieuwe invalshoek te kiezen? Vraag jij je af hoe je gemakkelijk een levendige, lekker leesbare en nieuwswaardige tekst opstelt? Een pakkende en creatieve tekst in plaats van een afgezaagde, oubollige. Kortom: een tekst die in het oog springt?!
In een interactieve, praktijkgerichte en ook nog eens leuke training, leer je de kneepjes van het vak. Je leert hoe je verschillende teksten gestructureerd, opvallend en doelgroepgericht opstelt. Je krijgt veel nieuwe invalshoeken om lezers naar jouw tekst te trekken. En vervolgens vast te houden! Deze training is speciaal voor jou, als je regelmatig teksten schrijft voor nieuwsbrieven, mailings, persberichten, advertenties, folders of offertes.
De onderwerpen
- tekstdoel
- doelgroep- en klantgericht schrijven
- onderwerp (afstemmen op doel en doelgroep)
- opbouw teksten (kop, intro, tekst)
- benadering (nieuws of nieuwsgierig)
- woordkeuze (past bij jullie, bij het doel en de doelgroep)
- vertalen van productkenmerken in klantvoordelen
- schrijfstijl (actief, positief, lezersgericht en creatief)
- perspectief
- koppen.
Duur
De training Creatief en commercieel schrijven duurt twee dagen. Het is ook mogelijk binnen je bedrijf een training op maat te organiseren. De onderwerpen en duur van de training stemmen we dan in overleg af.
Gerelateerde trainingen
Spelling en grammatica, offertes schrijven, webteksten schrijven, B1-schrijven, e-mails en brieven schrijven, schrijven voor de kennisbank.

