Opleiding: Strategic Pricing
Pricing of prijszetting is geen arbitrair gegeven, maar een strategische opdracht. Nieuwe verkoopkanalen, toenemende druk van private labels, nieuwe (internationale) aanbieders, e-business, value chain concepten, professioneel promotie management, steeds kritischer wordende consumenten, toenemende product- en dienstenkwaliteit, nieuwe ketenconcepten, … zorgen ervoor dat u uw prijszetting continu in vraag moet stellen. Om u hierbij te helpen stellen wij u graag onze intensieve ééndaagse cursus ‘Smart Pricing’ voor.
Te weinig nog wordt pricing als een strategisch wapen beschouwd. Te vaak bepaalt de financiële directie de te behalen winstmarges en determineert zo direct de prijs. U moet echter weten hoe u uw prijs mee kan bepalen en welke factoren bepalend zijn voor uw ‘juiste’ prijs. Tijdens deze training krijgt u van de docent een operationeel stappenplan bij het vastleggen van uw prijs.
Via praktijkvoorbeelden en cases verwerft u als deelnemer inzicht in de verschillende benaderingen van prijszetting en leert u wat in elke specifieke situatie de beste prijsstrategie is. Wie deze training gevolgd heeft, krijgt de tools in handen om in elke situatie de juiste prijs te hanteren. U weet dit in de markt, maar ook in de eigen organisatie te plaatsen én te verdedigen.