Opleiding: Cursus Social Media Monitoring

Iedere campagne effectiever

Campagnes uitrollen is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. Het succes van een campagne valt of staat met een goede monitoring. Converteert uw campagne niet of juist erg goed? Door te analyseren en optimaliseren kunt u uw campagne verbeteren of zelfs een andere campagne inzetten en volgende campagnes nog effectiever.

Monitoring tools en proces

Tijdens deze Cursus Social Media Monitoring gaan we in op een aantal monitoring tools. Aan de hand van diverse praktijkcases illustreren wij de voor- en nadelen en mogelijkheden van deze monitoring tools. U krijgt inzicht in het monitoring proces. Effectieve monitoring staat gelijk aan een optimaal ROI!


Tijdens deze Cursus Social Media Monitoring worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Waarom Social Media Monitoring?

Het monitoren van wat er over uw organisatie gezegd wordt op het web en in het bijzonder via de sociale media. Waarom zou u dit willen? Heel simpel, wat vroeger vaste 'verjaardags-gespreksstof' was, heeft zich nu verplaatst naar het web. Uw klanten delen daar hun emoties -laagdrempelig- over aankopen, klachten of ervaringen. Het is dus voor uw organisatie van belang om inzicht te krijgen in deze informatiestroom.

Google Analytics en andere monitoring tools

Voordat u start met monitoren, is het van belang om te weten welk verkeer u wilt meten en wat uw doelstellingen zijn. Webcare (reputatie) is één mogelijkheid waarvoor u social media monitoring kunt inzetten. Bij marketingcampagnes kunt u de activiteit achterhalen. Iedere doelstelling zal dus de gemonitorde gegevens op een andere manier gebruiken. Er zijn veel monitoring tools, zowel gratis als betaalde varianten. Google Analytics is gratis en biedt mogelijkheden om uw websiteverkeer zorgvuldig in kaart te brengen. Wilt u echter weten wat er online over u gezegd wordt, dan kunt u kiezen voor een andere monitoring tool.

Sturen op conversie

Na het monitoren is het tijd voor de volgende stap. U weet waar uw klanten zich bevinden en wat ze belangrijk vinden. Het is nu tijd om te sturen op conversie. U brengt uw campagnes en de daaruit volgende resultaten in kaart. Deze resultaten meten we aan uw doelstellingen. Campagnes die onvoldoende converteren, worden verbeterd of geschrapt. Let op: monitoren is een continuproces! We illustreren dit proces aan de hand van praktijkcases.

Uw online reputatie

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van social media zorgen ervoor dat uw klanten steeds meer de weg vinden naar het web. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. Sterker nog: u bent wat anderen vinden dat u bent. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. We sluiten deze cursus af met een crashcourse online reputatiemanagement.

Meer...
€1.399
ex. BTW
Aangeboden door
Eduvision Opleiding & Training
Onderwerp
Social Media
Niveau
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 13
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Rotterdam
ma 1 dec. 2025
Eindhoven
wo 3 dec. 2025
Virtueel
wo 3 dec. 2025
Apeldoorn
di 9 dec. 2025
Utrecht
di 9 dec. 2025
Rotterdam
di 30 dec. 2025
Apeldoorn
wo 7 jan. 2026
Utrecht
wo 7 jan. 2026
Eindhoven
do 8 jan. 2026
Virtueel
do 8 jan. 2026
Rotterdam
wo 28 jan. 2026
Apeldoorn
do 5 feb. 2026
Utrecht
do 5 feb. 2026
Eindhoven
vr 6 feb. 2026
Virtueel
vr 6 feb. 2026
Rotterdam
do 26 feb. 2026
Apeldoorn
vr 6 mrt. 2026
Utrecht
vr 6 mrt. 2026
Eindhoven
ma 9 mrt. 2026
Virtueel
ma 9 mrt. 2026
Rotterdam
vr 27 mrt. 2026
Eindhoven
di 7 apr. 2026
Virtueel
di 7 apr. 2026
Apeldoorn
ma 13 apr. 2026
Utrecht
ma 13 apr. 2026
Rotterdam
ma 27 apr. 2026
Eindhoven
wo 6 mei 2026
Virtueel
wo 6 mei 2026
Apeldoorn
di 12 mei 2026
Utrecht
di 12 mei 2026
Rotterdam
di 26 mei 2026
Eindhoven
do 4 jun. 2026
Virtueel
do 4 jun. 2026
Apeldoorn
wo 10 jun. 2026
Utrecht
wo 10 jun. 2026
Rotterdam
wo 24 jun. 2026
Eindhoven
vr 3 jul. 2026
Virtueel
vr 3 jul. 2026
Apeldoorn
do 9 jul. 2026
Utrecht
do 9 jul. 2026
Rotterdam
do 23 jul. 2026
Eindhoven
ma 3 aug. 2026
Virtueel
ma 3 aug. 2026
Apeldoorn
vr 7 aug. 2026
Utrecht
vr 7 aug. 2026