Opleiding: Cursus Social Media Professional

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus Social Media Professional leer je de mogelijkheden kennen van Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube, etc. en leer je hoe je ze integreert in jouw online marketing-strategie. We gaan in op jouw doelgroep, waar deze zich bevindt en hoe je deze bereikt met relevante content. Vooral het campagnematig werken is een belangrijk onderdeel in deze vorm van marketingcommunicatie. Social media is geen doel, maar een middel om organisatie- en marketingdoelstellingen te behalen. Daarom staat in deze cursus jouw eigen social media-strategie centraal.

Resultaat

Na afloop van de cursus weet je precies hoe je de verschillende social media-kanalen inzet om jouw doel en doelgroep te bereiken. Je hebt inzicht in de kansen en mogelijkheden die social media je bieden en je kunt zelf social media optimaal inzetten en anderen hierin activeren.

Praktijkcase

De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je bekijkt alle social media-kanalen afzonderlijk en onderzoekt op welke wijze ze elkaar kunnen versterken. Tevens brengt je jouw doelgroep en doelen uitgebreid in kaart. Aan de hand daarvan stelt je jouw eigen social media-plan op waarmee je na de cursus direct aan de slag kunt.

Competenties en vaardigheden

Om een echte social media expert te worden, werk je tijdens de Cursus Social Media Professional aan de volgende competenties en vaardigheden: weten welke kenmerken verschillende sociale media hebben en hoe je ze het beste in kan zetten, de trends in social media met betrekking tot onder andere Facebook, You Tube, LinkedIn, Twitter, Instagram en Snapchat, het bepalen van de social media strategie, invulling geven aan de campagne, opstellen van een eigen social media-plan en resultaatmeting. Na de opleiding Social Media Professional weet jij hoe jouw organisatie optimaal gebruik kan maken van verschillende social media en hoe je deze kan integreren in je marketingstrategie.

Specialisaties

  • Cursus Facebook
  • Cursus LinkedIn voor bedrijven
  • Cursus YouTube Concept en Productie
  • Cursus Pinterest

Tijdens de Cursus Social Media Professional komen de volgende onderwerpen aan bod:

Social media: wie, wat en waar?

We starten met een overzicht van alle sociale netwerken die op dit moment populair zijn, zoals: Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram. Verder komen begrippen als reputatiemanagement, user generated content, verschillende soorten blogging, communities, wiki's, social photo's en social video aan bod. Ten slotte bespreken we de advertentiemogelijkheden die de verschillende netwerken bieden.

Trends in social media

Tijdens deze module gaan we in op de laatste trends op social media-gebied, krijg je verschillende succesvolle praktijkcases te zien en behandelen we tips en trucs voor een succesvol social media-beleid.

Strategie bepalen

Jouw social media-strategie is een afgeleide van jouw organisatie- en marketingstrategieën. Binnen deze module gaan we in op de vragen: wat is jouw doelgroep, wat zijn jouw doelstellingen en hoe denk je deze te bereiken via social media? Richt je je vooral op branding of op keiharde conversie?

Campagnematig werken

Het succes van jouw campagne valt of staat met de invulling van leads, gegevens en naamsbekendheid. Binnen deze modules leer je meer over effectieve landing pages, unieke en kwalitatieve content en een toon die past bij jouw organisatie. Je leert de potentiële klant definitief binnen te halen.

Social media-plan

Als je eenmaal een social media-plan hebt, is het van groot belang om ook draagvlak te creëren onder de werknemers en samen dit plan te integreren binnen de organisatie. Binnen deze module leer je hoe je ervoor zorgt dat het plan onderdeel wordt van jouw bedrijf.

Resultaatmeting

Planmatig werken is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. We bespreken in deze module verschillende tools die je kunt inzetten bij monitoring en analyse van jouw social media-inspanningen.

Praktijkcase

De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je bekijkt alle social media-kanalen afzonderlijk en onderzoekt op welke wijze ze elkaar kunnen versterken. Tevens brengt je jouw doelgroep en doelen uitgebreid in kaart. Aan de hand daarvan stel je jouw eigen social media-plan op waarmee je na de cursus direct aan de slag kunt.

Alternatief

Bezit je al enige kennis van social media, maar wil je deze vergroten? In de social media masterclass gaan we dieper in op het bepalen van de juiste social media strategie. In deze social media masterclass staat integratie van social media in de marketingmix, het monitoren van social media en het optimaliseren van conversie centraal. Als je juist alleen meer wilt weten over het meten van de resultaten van je social media campagne volg dan een cursus social media monitoring. In deze cursus gaan we dieper in op het meten van campagneresultaten. Je leert te bepalen of je campagne gewerkt heeft of dat het beter is om andere social media campagnes in te zetten.

Meer...
€1.799
ex. BTW
Aangeboden door
Eduvision Opleiding & Training
Onderwerp
Social Media
Niveau
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 13
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Apeldoorn
do 27 nov. 2025
Utrecht
do 27 nov. 2025
Virtueel
do 27 nov. 2025
Rotterdam
ma 1 dec. 2025
Eindhoven
wo 3 dec. 2025
Rotterdam
di 30 dec. 2025
Apeldoorn
vr 2 jan. 2026
Utrecht
vr 2 jan. 2026
Virtueel
vr 2 jan. 2026
Eindhoven
do 8 jan. 2026
Rotterdam
wo 28 jan. 2026
Apeldoorn
ma 2 feb. 2026
Utrecht
ma 2 feb. 2026
Virtueel
ma 2 feb. 2026
Eindhoven
vr 6 feb. 2026
Rotterdam
do 26 feb. 2026
Apeldoorn
di 3 mrt. 2026
Utrecht
di 3 mrt. 2026
Virtueel
di 3 mrt. 2026
Eindhoven
ma 9 mrt. 2026
Rotterdam
vr 27 mrt. 2026
Apeldoorn
wo 1 apr. 2026
Utrecht
wo 1 apr. 2026
Virtueel
wo 1 apr. 2026
Eindhoven
di 7 apr. 2026
Rotterdam
ma 27 apr. 2026
Apeldoorn
do 30 apr. 2026
Utrecht
do 30 apr. 2026
Virtueel
do 30 apr. 2026
Eindhoven
wo 6 mei 2026
Rotterdam
di 26 mei 2026
Apeldoorn
vr 29 mei 2026
Utrecht
vr 29 mei 2026
Virtueel
vr 29 mei 2026
Eindhoven
do 4 jun. 2026
Rotterdam
wo 24 jun. 2026
Apeldoorn
ma 29 jun. 2026
Utrecht
ma 29 jun. 2026
Virtueel
ma 29 jun. 2026
Eindhoven
vr 3 jul. 2026
Rotterdam
do 23 jul. 2026
Apeldoorn
di 28 jul. 2026
Utrecht
di 28 jul. 2026
Virtueel
di 28 jul. 2026
Eindhoven
ma 3 aug. 2026