Opleiding: Cursus Google Ads Basis

Welkom bij de Cursus Google Ads Basis

De mogelijkheden van Google Ads zijn eindeloos. Maar hoe kies je nou de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Een effectieve Google Ads campagne is een zaak voor professionals. Onze Google Ads cursussen geven jou de handvaten om een Google Ads professional te worden en je campagnes slim en effectief in te zetten.

Tijdens de Cursus Google Ads Basis

Tijdens de Cursus Google Ads Basis laten wij je stap voor stap zien hoe Google Ads werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk kunt gaan en behandelen diverse handige tools. Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je campagne te kunnen blijven verbeteren. Daarom sluiten we af met het monitoren van jouw campagnes.

Na afloop van de Cursus Google Ads Basis

Gedurende de cursus ga je aan de slag met je eigen Google Ads campagne. Zo pas je de theorie meteen toe in de praktijk. Na afloop van de cursus ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren.

Competenties en vaardigheden

Om een echte Google Ads-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Google Ads Basis aan de volgende competenties en vaardigheden: het selecteren van de juiste zoekwoorden, schrijven van aantrekkelijke en effectieve advertenties en het analyseren en meten van de resultaten van je Google Ads campagne. Jij hebt tijdens de cursus Google Ads geleerd om inzicht te krijgen in wat mensen op het internet doen. En vooral: wat doen mensen op jouw website nadat ze op de advertentie geklikt hebben? Vragen ze een brochure aan of gaan ze direct over tot de aankoop van het product. Dit is natuurlijk de belangrijkste vraag die je moet stellen, want elk bedrijf wil immers dat een advertentie tot conversie leidt.

Na de cursus Google Ads weet jij alles over het ontwikkelen van een winstgevende Google Ads-strategie. Je weet welke zoekwoorden essentieel zijn en bent bovendien in staat om inzicht te krijgen in de resultaten van je Google Ads-campagne. Hierdoor kan jij knelpunten opsporen en verbeterpunten aandragen. Doordat jij na de Cursus Google Ads Basis kennis hebt van alle aspecten van SEA mag jij je een echte Google Ads-specialist noemen.

Gerelateerd aan Cursus Google Ads Basis

  • Cursus Google Analytics
  • Cursus Zoekmachinemarketing
  • Cursus Social Media Professional

Wil je je meer verdiepen in online marketing in het algemeen? Dan kan je er voor kiezen om een Opleiding Internet Marketing te volgen. Deze opleiding bestaat uit de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Ads Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten op te zetten en te implementeren. Bovendien leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat ze winstgevend zijn.


De Cursus Google Ads Basis bestaat uit vijf modulen.

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Na een korte introductie in Google Ads, starten we met campagnes en advertentiegroepen. Hoe richt je campagnes en advertentiegroepen in en hoe structureer je deze? Denk bijvoorbeeld aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen Google Ads. Deze bepalen tenslotte wanneer je advertentie zichtbaar is. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? We laten zien hoe je het beste te werk kunt gaan en behandelen diverse handige tools. Daarnaast behandelen we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat deze relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te kunnen blijven verbeteren, is monitoren onmisbaar. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Google Ads account aan Google Analytics te koppelen, kan je precies zien wat de bezoekers op jouw website doen. Bestellen zij bijvoorbeeld een product, of vragen zij een brochure aan?

Praktijkcase

Gedurende de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat daadwerkelijk aan de slag met een Google Ads campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, waarmee je aan de slag kunt. Deze kan uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken.

Alternatief

Heb jij al enige kennis van SEA, maar wil je deze uitdiepen? Tijdens de Cursus Google Ads Professional gaan we dieper in op het ontwikkelen van een goede Google Ads strategie. Tijdens deze cursus leer je nog meer over het testen, analyseren en optimaliseren van je Google Ads-campagne. Bovendien gaan we dieper in op het analyseren en optimaliseren van je landing page met Google Website Optimizer. Bezit je al veel kennis van zoekmachinemarketing, maar wil je nog meer uit je Google Ads-campagne halen? Volg dan de Masterclass Google Ads. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effecten van je Google Ads-campagne en de vervolgstappen die je kan nemen. Bovendien worden alternatieve advertentiemogelijkheden besproken, zoals adverteren via YouTube en mobiel adverteren.

Meer...
€749
ex. BTW
Aangeboden door
Eduvision Opleiding & Training
Onderwerp
Zoekwoorden-onderzoek
Google Ads
Niveau
Looptijd
1 dag
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 13
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Apeldoorn
vr 28 nov. 2025
Utrecht
vr 28 nov. 2025
Rotterdam
ma 1 dec. 2025
Eindhoven
wo 3 dec. 2025
Virtueel
wo 3 dec. 2025
Apeldoorn
ma 29 dec. 2025
Utrecht
ma 29 dec. 2025
Rotterdam
di 30 dec. 2025
Eindhoven
do 8 jan. 2026
Virtueel
do 8 jan. 2026
Apeldoorn
di 27 jan. 2026
Utrecht
di 27 jan. 2026
Rotterdam
wo 28 jan. 2026
Eindhoven
vr 6 feb. 2026
Virtueel
vr 6 feb. 2026
Apeldoorn
wo 25 feb. 2026
Utrecht
wo 25 feb. 2026
Rotterdam
do 26 feb. 2026
Eindhoven
ma 9 mrt. 2026
Virtueel
ma 9 mrt. 2026
Apeldoorn
do 26 mrt. 2026
Utrecht
do 26 mrt. 2026
Rotterdam
vr 27 mrt. 2026
Eindhoven
di 7 apr. 2026
Virtueel
di 7 apr. 2026
Apeldoorn
vr 24 apr. 2026
Utrecht
vr 24 apr. 2026
Rotterdam
ma 27 apr. 2026
Eindhoven
wo 6 mei 2026
Virtueel
wo 6 mei 2026
Rotterdam
di 26 mei 2026
Apeldoorn
ma 1 jun. 2026
Utrecht
ma 1 jun. 2026
Eindhoven
do 4 jun. 2026
Virtueel
do 4 jun. 2026
Rotterdam
wo 24 jun. 2026
Apeldoorn
di 30 jun. 2026
Utrecht
di 30 jun. 2026
Eindhoven
vr 3 jul. 2026
Virtueel
vr 3 jul. 2026
Rotterdam
do 23 jul. 2026
Apeldoorn
wo 29 jul. 2026
Utrecht
wo 29 jul. 2026
Eindhoven
ma 3 aug. 2026
Virtueel
ma 3 aug. 2026