Opleiding: Google Ads Basis

Training Google Ads Basis

Online adverteren met Google Ads biedt enorm veel kansen, mits je weet hoe je het goed aanpakt. Zonder de juiste kennis loop je het risico veel geld te investeren zonder dat het iets oplevert. Hoe zet je een campagne op die zichtbaar is én resultaat oplevert? En hoe zorg je ervoor dat je advertenties de juiste mensen bereiken op het juiste moment? Dat en meer leer je in deze eendaagse basistraining.

In deze praktische basistraining ontdek je stap voor stap hoe Google Ads werkt. Je leert hoe je een goede fundering legt voor je campagne en daarin met de juiste instellingen, zoekwoorden en advertentieteksten het maximale uit je budget haalt. Je werkt met je eigen Google Ads-account, zodat je meteen ziet wat je kunt verbeteren en hoe je direct resultaat boekt. Na afloop kun je zelfstandig campagnes starten en beheren en ben je in staat om verantwoorde keuzes te maken binnen je advertentiebudget.

Heb je deze training afgerond? Dan kun je aansluitend de training Google Ads voor Gevorderden volgen. Je wordt daarin opgeleid tot Google Ads Certified Professional.

Voor wie is deze training?

De Google Ads Basis training is ideaal voor iedereen die wil starten met adverteren in Google, maar nog weinig tot geen ervaring heeft met de tool. Of je nu ondernemer bent of bij een grote multinational of een mkb-bedrijf werkt, deze training leert je alles wat jij nodig hebt om Google Ads voor jouw bedrijf te laten werken. De training is o.a. relevant voor (online) marketeers, zzp’ers, contentspecialisten en salesmanagers.

Wil je de basisprincipes van effectief adverteren onder de knie krijgen? Of wil je voldoende kennis opdoen over Google Ads om beter te kunnen sparren met een collega die of bureau dat hiermee werkt? Dan is deze training perfect voor jou.

Door de kleine groep is er veel persoonlijke aandacht en kun je altijd eigen casussen inbrengen. Voorkennis is niet nodig.

Wat levert de training je op?

  • Je begrijpt hoe Google Ads werkt en kent de belangrijkste begrippen, instellingen en structuren om zelf effectieve campagnes op te zetten en in te richten.
  • Je kunt gefundeerde keuzes maken in de instellingen van een campagne en weet hoe je hiermee stuurt op resultaat.
  • Je weet hoe je vanuit zoekwoordenonderzoek de juiste zoektermen kiest en kunt in het verlengde daarvan overtuigende advertentieteksten schrijven (waarbij je gebruik maakt van AI).
  • Je bent in staat om conversies meetbaar te maken en Google Ads te koppelen aan Google Analytics 4 om je campagnes continu te verbeteren.
  • Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw Google Ads-campagnes slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.

Hoe ziet de training eruit?

  • Hoe werkt Google Ads en wat zijn de kernbegrippen?
  • Hoe pas je AI-gestuurde zoekadvertenties en campagnes slim toe?
  • Je Google Ads-account structureren (via campagnes en advertentiegroepen)
  • Hoe kies je de juiste campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting)?
  • Hoe vind je via zoekwoordenonderzoek de juiste zoektermen en hoe implementeer je die via zoekwoordtypen (met gebruik van AI)?
  • Zo schrijf jij aantrekkelijke advertentieteksten waar je lezer niet omheen kan (en laat je AI jou daarbij helpen).
  • Welke mogelijkheden zijn er voor biedmanagement?
  • Hoe koppel je Google Ads aan Google Analytics 4?
  • Zo maak je conversies meetbaar!
  • Ga aan de slag met de geavanceerde meetoplossingen.
Meer...
€725
ex. BTW
Beoordeling
9.6 (65)
Aangeboden door
Edumia B.V.
Onderwerp
Zoekwoorden-onderzoek
Google Ads
Niveau
Duur
1 dag
Looptijd
1 dag
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 10
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Rosmalen
di 2 dec. 2025
Utrecht
di 2 dec. 2025
Virtueel
di 2 dec. 2025
Rosmalen
di 27 jan. 2026
Utrecht
di 27 jan. 2026
Virtueel
di 27 jan. 2026
Rosmalen
wo 25 feb. 2026
Utrecht
wo 25 feb. 2026
Virtueel
wo 25 feb. 2026
Rosmalen
do 19 mrt. 2026
Utrecht
do 19 mrt. 2026
Virtueel
do 19 mrt. 2026
Rosmalen
wo 15 apr. 2026
Utrecht
wo 15 apr. 2026
Virtueel
wo 15 apr. 2026
Rosmalen
di 12 mei 2026
Utrecht
di 12 mei 2026
Virtueel
di 12 mei 2026
Rosmalen
ma 8 jun. 2026
Utrecht
ma 8 jun. 2026
Virtueel
ma 8 jun. 2026
Rosmalen
do 2 jul. 2026
Utrecht
do 2 jul. 2026
Virtueel
do 2 jul. 2026
Rosmalen
di 11 aug. 2026
Utrecht
di 11 aug. 2026
Virtueel
di 11 aug. 2026
Rosmalen
do 24 sep. 2026
Utrecht
do 24 sep. 2026
Virtueel
do 24 sep. 2026
Rosmalen
di 10 nov. 2026
Utrecht
di 10 nov. 2026
Virtueel
di 10 nov. 2026
Rosmalen
do 17 dec. 2026
Utrecht
do 17 dec. 2026
Virtueel
do 17 dec. 2026
Keurmerken aanbieder
NRTO
UWV scholingsvoucher
Google Partner