Opleiding: ITIL Operational Support and Analysis (ook Live Online) examen verplicht!

De ITIL® v3 Intermediate Operational Support and Analysis cursus bouwt voort op de basiskennis die tijdens de ITIL® v3 Foundation cursus is verkregen. Het is een praktijkgerichte opleiding voor deelnemers die willen doorgroeien naar de rol van procesmanager, proceseigenaar of teamleider van een van de Operational Support en Analysis processen en/of functies. De training is interessant voor ICT-professionals, procesmanagers en/of proceseigenaren die competenties willen ontwikkelen in het toepassen, analyseren en verbeteren van de operationele activiteiten en de optimalisatie

van ITIL® v3 Service Operation Lifecycle processen en/of functies.

Deze opleiding bereidt u voor op het examen voor het ITIL Intermediate Qualification:

Operational Support and Analysis Certificate . Aan het einde van de cursus wordt het examen afgenomen.

Doelstellingen

Tijdens deze opleiding krijgen de deelnemers vaardigheden in:

Het toelichten van het belang van de Operational Support and Analyses processen en functies in de context van de ITIL� v3 Service Lifecycle;

Het toepassen en analyseren van operationele activiteiten en de optimalisatie van processen, functies en methoden binnen de scope van de Operational Support and Analyses processen.

U kunt deze training nu ook Live Online vanuit huis volgen met (bijna) alle voordelen van beide situaties:

  • U kunt vragen stellen
  • De trainer zal u uitdagen om uw begrip te testen
  • U heeft contact met medecursisten die zowel in de klas zitten als zelf ook thuis zijn.
  • U hoeft niet te reizen

Het enige dat u mist is onze lekkere koffie!

Doelgroep De opleiding is interessant voor ICT professionals, projectmanagers, businessmanagers, procesmanagers of proceseigenaren, voor wie deze cursus ondermeer onderdeel is bij het behalen van het ITIL Expert in IT Service Management Certificate.

Inhoud In deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:

Het Service Management concept;

Het doel en de principes van Service Operation;

De Operation Support and Analyses processen en functies in hun onderlinge samenhang:

o Event Management proces;

o Incident Management proces;

o Request Fulfilment proces;

o Problem Management proces;

o Access Management proces;

o Service Desk functie;

o Technical Management functie;

o Application Management functie;

o IT Operation Management functie.

Organisatie, rollen en verantwoordelijkheden binnen de Operational Support en Analyses processen en functies;

Het belang van Operational Support en Analyses processen en functies in het leveren van diensten;

De interactie van de Operational Support en Analyses processen en functies met andere Service Lifecycle processen;

De gebruikte processen, activiteiten, methoden en functies binnen de Operational Support en Analyses processen en functies;

Hoe de Operational Support en Analyses processen, functies en activiteiten gebruik kunnen worden om operationele excellentie te bereiken; Hoe de Operational Support en Analyses processen meetbaar gemaakt kunnen worden;

Het belang en de bijdrage van IT Security aan de Operational Support en Analyses processen en functies;

Technologie en implementatie-overwegingen;

Uitdagingen, cruciale succesfactoren en risico's.

ITIL® is a Registered Trade Mark of the Office of Government Commerce in the United Kingdom and other countries.

The Swir l logo is a Trade Mark of the Office of Government Commerce.

Werkvorm Tijdens de opleiding worden de benodigde vaardigheden door middel van een mix van presentaties, discussies, praktijksituaties en cases op een interactieve wijze aan u overgebracht. De docent acteert daarbij meer als coach dan als trainer. Gedurende de training wordt van de deelnemers een actieve houding verwacht.

Traject Na het volgen van deze geaccrediteerde opleiding en het behalen van een voldoende voor het examen, bent u in het bezit van het ITIL® v3 Intermediate Operational Support and Analysis Certificate. Het Operational Support and Analysis Certificate levert vier studiepunten op in het traject naar het ITIL Expert in IT Service Management Certificate.

Ingangsniveau De deelnemers aan deze cursus:

Zijn in het bezit van het ITIL® v3 Foundation Certificate of het ITIL®v3 Foundation Bridge Certificate;

Beschikken over kennis en ervaring op het gebied van automatisering,

automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring van ongeveer 2 jaar. De deelnemers hebben deze werkervaring opgedaan in minimaal een van de volgende Service Management processen en/of functies:

o Event Management proces;

o Incident Management proces;

o Request Fulfilment proces;

o Problem management proces;

o Access Management proces;

o Service Desk functie;

o Technical Management functie;

o Application Management functie;

o IT Operation Management functie.

ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.

Meer...
€1.905
ex. BTW
Beoordeling
10.0 (1)
Aangeboden door
D-ICT Solutions
Onderwerp
ITIL Overzicht
Niveau
HBO
Looptijd
4 dagen
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 15
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
EXIN
AgilePM - Agile Project Management (APMG)
ASL
COBIT 5
APMG Change Management
BISL
Erkend keurmerk
ITIL
PRINCE2
APMG-International