Opleiding: Social media & webcare
Consumenten delen hun mening over en ervaringen met uw organisatie via social media op het internet. Zichtbaar voor iedereen. Van opmerkingen tot klachten en uit de hand gelopen discussies. Reageren moet soms. Maar hoe en wanneer? Goede inzet van online webcare verbetert de klantervaring en tevredenheid. Met de training social media & webcare kun je stappen maken in (online)reputatiemanagement. In deze training staat het monitoren van wat er gezegd wordt over jouw organisatie en het effectief reageren hierop centraal.
Tijdens de training ga je aan de slag met of bouw je een eigen webcarestrategie en een helder reactiebeleid. Deelnemers leren vaardigheden om goed te reageren op opmerkingen, vragen, frustraties, complimenten of klachten. Met goede webcare versterk je het imago en reageer je effectief op berichtgeving over jouw organisatie.
Onderwerpen
· introductie social media
· webcare en reputatiemanagement
· strategie & reactiebeleid
· social media monitoring
· huisstijl en toonzetting
· reactief/proactief
· klantgericht reageren
· effectief omgaan met ‘zinloze’ discussies
Duur
De training Social media & webcare in ons open rooster duurt een dag. Liever individueel of samen met collega's? Dat kan. Samen bepalen we dan duur en onderwerpen. Vraag gerust een offerte aan!
Gerelateerde trainingen
Creatief en commercieel schrijven, spelling en grammatica, klantgericht e-mails en brieven schrijven, schrijven voor de kennisbank – FAQ - CMS, webteksten schrijven.

