Opleiding: Slechtnieuwsgesprekken voeren

Vind je het ook zo vervelend om slecht nieuws te brengen? Ben je bang voor de reactie van de ander? In het algemeen hebben mensen een grote hekel aan het brengen van slecht nieuws. Betrap jij jezelf er ook wel eens op dat je dergelijke gesprekken vermijdt, uitstelt of maar een deel van de waarheid vertelt?

Het doel van een slechtnieuwsgesprek is de boodschap zo te brengen dat deze duidelijk is en de eventuele schade voor de medewerker, de brenger van het slechte nieuws en de organisatie tot een minimum beperkt blijft. Het nieuws zelf is vaak al vervelend genoeg.

In onze training slechtnieuwsgesprekken leer je het contact met de ander te behouden door een goede en professionele gespreksvoering.

Onderwerpen

  • basiscommunicatie
  • belang van je lichaamstaal
  • goede voorbereiding
  • gesprekstechnieken
  • de opbouw / fasen van een slechtnieuwsgesprek
  • heldere afspraken en nazorg
  • omgaan met verandering.

Duur

De training Slechtnieuwsgesprekken duurt een dag. Het is ook mogelijk binnen je bedrijf een kortere of juist langere training te organiseren. Alleen of incompany. We bepalen dan in overleg de onderwerpen en duur van de training. Vraag gerust een offerte aan!

Gerelateerde trainingen

Receptie- en baliewerk, klantgericht telefoneren, professioneel communiceren, communiceren, omgaan met klachten, telefonische klachtafhandeling, helpdesk- en supportmedewerker, functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren, leidinggeven, assertiviteit. 

Meer...
€495
ex. BTW
Aangeboden door
Extra Trainers
Onderwerp
Niveau
MBO 3
Looptijd
1 dag
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 8
Tijdstip
Overdag