Opleiding: Training klantgericht e-mailen

Je wilt wel eens anders beginnen dan met ‘In reactie op..’. En ook anders afsluiten dan met ‘Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben’. Maar je wilt wel dat jouw e-mail of brief zakelijk blijft. Hoe zorg je er trouwens voor dat het zakelijk is, maar niet afstandelijk? En hoe zorg je voor lekker lopende zinnen? Kort en bondig, duidelijk en prettig leesbaar. En o ja, klantgericht van toon graag!

In een intensieve, praktijkgerichte en leuke dag leer je hoe je een e-mail gestructureerd opstelt met de juiste toon en het gewenste resultaat.

De onderwerpen

  • adressering
  • aanhef
  • onderwerp
  • structuur (aanleiding, antwoord, aanvulling en afsluiting)
  • kopjes
  • alinea-indeling
  • zinsopbouw/-lengte
  • klantgericht schrijven (actief, positief, modern, kort en bondig).

Duur

De training klantgericht e-mailen duurt standaard een dag. Het is ook mogelijk binnen je bedrijf een training op maat te organiseren. De onderwerpen stemmen we dan in overleg af.

Onze aanpak is effectief omdat de voorbeelden, onderwerpen en oefeningen in de training en de benadering van de trainer aansluiten bij jullie dagelijks werk

Wij geloven dat mensen hun gedrag of communicatie aanpassen wanneer zij daarvan het nut zien. In onze trainingen ervaren deelnemers op een praktische manier hoe iets óók kan of anders kan. Zij worden bewust van hun manier van denken en doen en we bieden hen keuzes. Als zij merken wat het oplevert, gaan ze het daarna doen. Wel zo effectief.

In onze trainingen ondersteunt theorie op een frisse en heldere manier afwisselende en herkenbare oefeningen. En zorgen duidelijke handvatten, feedback, adviezen en tips ervoor dat deelnemers nieuwe vaardigheden en inzichten direct in de praktijk toepassen.

  • Onze trainingen zijn maatwerk. We werken met cases uit jullie eigen praktijk.
  • Deelnemers krijgen een training in open sfeer waar ervaren, doen en plezier centraal staan.
  • Onze trainingen bestaan voor 75% uit praktijk en 25% theorie.
  • We gebruiken veel verschillende werkvormen: rollenspellen, spelvormen, instructie en praktijkopdrachten.
  • Onze trainingen stemmen we af op het niveau en de leerstijlen van deelnemers.

Wij trainen in groepen van maximaal acht personen. Dit biedt de deelnemers veel individuele aandacht, waardoor persoonlijke aandachtspunten duidelijk naar voren komen en opgelost worden.

Onze trainers zijn ervaren op het gebied van communicatie & gedrag en trainen veel bij toonaangevende bedrijven en organisaties. Evaluaties zijn uitstekend. 

Meer...
€495
ex. BTW
Beoordeling
8.5 (2)
Aangeboden door
Extra Trainers
Onderwerp
Klantgerichtheid
Niveau
Looptijd
1 dag
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 8
Tijdstip
Overdag