Oude klanten: weg ermee?

Ik heb het ook op mijn blog geschreven, de oude klanten. Wat is daar toch mee? Waarom zwijgen we hierover? Het is geen geheim dat new business bij veel bedrijven een prioriteit is, er zijn zelf new business development managers. Maar wat doen we met onze oude klanten? Waarom hebben we geen old business development managers? Of getting old clients back managers?

Ik verbaas me er over dat er bij veel bedrijven weinig aandacht is om te onderzoeken of oude klanten weer klant willen worden. Want wat is de reden dat men niet meer afneemt? Komt dit doordat de accountmanager die deze klant binnenhaalde er niet meer werkt?

Ik begrijp de focus op new business maar het onderwerp 'oude klanten' krijgt zo weinig aandacht.

Ook qua aanbod van salestrainingen is het vooral gericht op het binnenhalen van nieuwe klanten, het uitbouwen van de klant en het behouden van de klant. Maar het terughalen van een klant? Nee, ik kon geen training vinden die sales- en accountmanagers leert hoe men een oude klant terug kan halen.

Ik denk dat ik maar eens een ‘old client day’ ga organiseren, dan gaan we alle oude klanten af en vertellen ze dat we ze missen….., ik mis je…..jij mij ook?

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>