E-Marketing is de belangrijkste marketingtrend

Marketing ligt al een tijdje onder vuur. Hoe kan het beter? 10 lessen die marketeers ter harte moeten nemen.

1. Ondernemingsgeest
2. Durf groots te bouwen
3. Een gezonde portie lef
4. Weet wie uw klant is
5. Raak de mensen relevant
6. Mensen maken bewuster keuzes.
7. Zorg voor merk-DNA
8. Wees authentiek
9. De relatie marketing en resultaat is steeds minder duidelijk
10. Vraag naar de echt belangrijke zaken voor de klant.

Wie goed kan inschatten wat er gebeuren gaat, kan er zijn voordeel mee doen. Of anders gezegd: niet alleen regeren, maar ook winst genereren is vooruit zien.

Rages en trends
Waarnemingen en hun uiteindelijke vertaling naar de markt illustreren het verschil tussen rages en trends. Rages gaan snel, een trend gaat iets dieper. Futurologen spreken liever over fenomenen, mentaliteiten en tendensen. Fenomenen zoals rages en modebeelden zijn zichtbaar. Een mentaliteit is een manier van denken en voelen. Het is implicieter dan een fenomeen, minder zichtbaar. Tendensen broeien onderhuids, ze zijn minder grijpbaar, echter voor een avant-garde zijn ze wel vroeg zichtbaar. Het zijn vaak deze individuen die de trend in een vroeg stadium 'zetten'.

E-Marketing is de belangrijkste marketingtrend
Toepassing van e-marketing en webbased applicaties is de belangrijkste marketingtrend voor 2007. Binnen deze trend springen vooral drie thema`s er uit.

1-Zoekmachine-marketing is een combinatie van natuurlijke en betaalde zoekmachineoptimalisatie en -plaatsing en wordt ingezet voor het creeren van leads. Van klanten die via een zoekmachine een website bezoekt, is bekend via welk zoekwoord hij dat gedaan heeft.

2-Usability is een tweede thema. Usability-onderzoeken bij websites leiden tot significante verbeteringen.

3-E-mailmarketing is de laatste trend - ideaal om een interactieve dialoog met de klant mee aan te gaan. De communicatie is gepersonaliseerd, gericht, meetbaar en relatief goedkoop.

Lees ook:

Komt het nog wel goed met marketing?
Deel 2: Van autisme naar cheer leading
John Koster en Ed Peelen
In het eerste deel bespraken de auteurs de afstompende 4 P’s . In dit deel is de realisatie van het marketingplan aan de orde. De marketeer moet in staat zijn om markt- en klantgericht handelen te vertalen naar iedere afdeling en iedere medewerker. Wat vraagt dat van de marketeer? Zijn daar instrumenten voor? Zitten de marketeers niet te veel afgesloten van de organisatie? Zijn er al de nodige praktijkvoorbeelden? Wat leren we daarvan? Lees verder!

(bron: Marketing Online)

Deel uw  ervaringen op ManagementSite

Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.

SCHRIJF MEE  >>

Als u 3 of meer artikelen per jaar schrijft, ontvangt u een gratis pro-abonnement twv €200,--