Barrière Methodiek, wat houdt mensen tegen!

Om mensen in beweging te brengen, moet je weten wat hen tegen houdt. Marketeers en communicatiemensen zijn geconditioneerd om alle aandacht te richten op de positieve kanten van het product dat zij willen verkopen. Er is nu een de nieuw ontwikkelde Barrière Methodiek.

De basisgedachte achter deze methodiek is redelijk simpel. Tegenover elke reden om iets te doen – een nieuwe televisie kopen, je aan de verkeersregels houden of een verzekering sluiten – staan altijd meerdere motieven om iets niet te doen.

Met de Barrière Methodiek worden alle praktische bezwaren, vooroordelen en onzekerheden die mensen van het gewenste gedrag afhouden, systematisch in kaart gebracht.

De BarrièreScope is een onderzoek in samenwerking met TNS Nipo om diepliggende barrières op te sporen die sterk verweven zijn met persoonlijkheidskenmerken. Het gaat ook om barrières van de toekomst, barrières als inspiratie voor innovatie en barrières binnen organisaties. Zeer handig voor marketing- en communicatiemanagers maar ook interessant voor andere professionals.

Bron: Help! de klant verzuipt’, ISBN 90 13 0378 5, Prijs € 30,-.

Deel uw  ervaringen op ManagementSite

Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.

SCHRIJF MEE, word een pro!  >>