Wie de top wil halen moet er zelf in geloven

Wie de top wil halen, moet er zelf in geloven. Dat zegt Wilma de Bruin, directeur marketing en verkoop bij verzekeraar Avero Achmea. Wat mensen volgens haar vooral goed moeten kunnen is informeren en communiceren.

Iemand die goed naar zichzelf kijkt weet wel waar hij goed in is en waarin niet. `Van mezelf weet ik dat ik een hekel heb aan het schrijven van lange, theoretische stukken, maar dan zet ik mensen om me heen in die dat talent wel hebben`, aldus De Bruin.

De Bruin heeft vroeger op hoog niveau geturnd en heeft daar veel van geleerd. In de sport ontwikkel je volgens haar doorzettingsvermogen en het lef om het op je eigen manier te proberen. `Je probeert iets, je merkt dat het niet lukt, maar als je blijft oefenen kun je het na een paar maanden wel.

Zo is het in mijn werk ook gegaan: stapje voor stapje`, aldus De Bruin. Als het gaat om vrouwen in topposities gaat het volgens De Bruin niet om de vraag of het beleid er is, maar of het op de werkvloer ook zo wordt gevoeld en beleefd. Zij is van mening dat vrouwen bovendien zelf meer initiatief moeten nemen. Vrouwen moeten elkaar ook coachen.

(bron: managementscope)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>