Websites worden groot door zoekmachinemarketing

Een website op het internet wordt pas bezocht als zoekmachines deze weten te vinden. Zoekmachinemarketing kan hierbij van groot belang zijn. Zoekmachinemarketing is een combinatie van natuurlijke zoekmachineplaatsing en betaalde zoekmachineadvertenties.

Bij natuurlijke zoekmachineplaatsing bevat een website de juiste elementen om door zoekmachines gevonden te worden en bovenaan in de lijst met zoekresultaten te belanden. De positionering van websites is afhankelijk van drie componenten.

Ten eerste is er de tekstcomponent. De tekst op een webpagina bepaalt de relevantie van de pagina voor zoekbewerkingen.

Ten tweede is er de indicatiecomponent. De hyperlinkstructuur van de website bepaalt hoe de zoekrobots de website indexeren.

Ten slotte is er de populariteitscomponent. Zoekmachines vinden een website belangrijker als ze meer belangrijke hyperlinks tegenkomen.

Voor alle drie de componenten zijn verschillende tests uit te voeren. Het publiceren van een website en het invoeren van zoektermen is een eenvoudige manier om zelf aan zoekmachinemarketing te doen. Daarnaast is er verschillende software verkrijgbaar om websites te testen.

Bron: PROFNEWS

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>