Vrouwen maken de dienst uit

Langzaam maar zeker begint het besef door te dringen dat vrouwen wellicht de belangrijkste doelgroep vormen voor marketingcommunicatie:

Redenen dat vrouwen een grotere invloed hebben gekregen op aankoopbeslissingen zijn dat ze de laatste decennia beter zijn opgeleid, later gaan trouwen (dus langer zelfstandig zijn), vaker een baan hebben en deze behouden als ze kinderen krijgen. Daarmee is een sociale en financiele onafhankelijkheid gegroeid en hun invloed op de uitgaven die in het gezin worden gedaan.

Vervolgens is voor de marketeers hoe deze doelgroep aan te spreken. Dat doe je niet door in advertenties de achtergrondkleur roze te maken. Je doet het ook niet door te overdrijven dat je producten specifiek voor vrouwen hebt ontworpen. Rekening houden met de manier waarop ze kijken en kopen moet voldoende zijn: if you meet the expectations of women, you exceed the expections of men.

Vijf tips:
1. Gebruik humor in je boodschap.
2. Geef een duidelijke reden waarom ze het product moet kopen.
3. Gebruik een boodschap die makkelijk te delen is met haar vriendinnen
4. Overdrijf niet in het vrouwelijk maken van je communicatie.
5. Geef vrouwen nuttige ideeen, praktische tips en kostenbesparende oplossingen.

Meer Tips: BRICK MEETS BYTE

Deel uw  ervaringen op ManagementSite

Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.

SCHRIJF MEE, word een pro!  >>