Verkopers verdoen 90 procent van hun tijd

Salesmanagers en –medewerkers besteden maar 10 procent van hun werktijd aan daadwerkelijke sales, blijkt uit onderzoek van het Britse Proudfoot Consulting. Dit kost ondernemingen omzet en marktaandeel.

Niet efficiënt
Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat als salesmensen zich bezighouden met actief verkopen, ze maar half zo efficiënt zijn als zou moeten. Proudfoot stelt dat salesmensen in het bijzonder zwak zijn op twee gebieden: het stellen van de juiste vragen om de wensen van de klant te achterhalen en de deal binnenhalen.

Papierwerk
Oorzaak van de beperkte ‘sales’-tijd komt omdat salesmensen verdrinken in papierwerk en klantenservice-issues. Zeker in onder andere de logistieke sector zijn ze steeds meer tijd kwijt aan klantenproblemen in plaats van sales.

(bron: Managersonline.nl)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>