Topmanagers voorkeur aan op maat gesneden info

De internationale zakenwereld heeft weinig tijd om televisie te kijken of dikke tijdschriften te lezen. Zakenmensen geven de voorkeur aan korte artikelen en presentaties, samenvattingen, analyses en tips. Uit onderzoek van PHD blijkt dat deze doelgroep bovendien sceptisch staat tegenover reclame. Merken die zich nadrukkelijk richten op topmanagers maken dan ook steeds meer gebruik van informatie op maat. Zo zijn door adverteerders gesponsorde televisieprogramma`s in opkomst. Bedrijven als Cisco, Sun Microsystems en Oracle maken hierbij gebruik van de aanbieder van branded content Fact Based Communications (FBC). Oracle heeft bijvoorbeeld een eigen tv-show op CNBC en op nationale zenders in Duitsland, Zweden, Nederland en Italie, waarin de ceo`s van multinationals geinterviewd worden. Onlangs ontwikkelde FBC de tv-show Dolce Vita voor een consortium van 18 luxe Italiaanse merken als Alessi, La Perla en Versace. De show biedt kijkers entertainment van hoog niveau waarbij de magie van Italiaans design centraal staat. Sponsored magazines zijn een ander succesvol medium dat informatie-op-maat biedt. Vooral in-flight tijdschriften zijn populair.

(bron: Campaign)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>