Prijzen internetadvertising rijzen de pan uit

De drie grootste Amerikaanse portals – AOL, MSN en Yahoo! – trekken elk 70 procent van de Amerikanen die online zitten, naar hun website. Elke maand opnieuw. De vraag naar adverteerruimte op zulke premiumsites is zo groot dat de prijzen de pan uitrijzen.

Geen kortingen
Een jaar geleden kon bij de grote portals adverteerruimte ingekocht worden voor 100.000 tot 180.000 dollar per 24 uur. Nu kost dat al gauw 300.000 dollar. Over kortingen valt niet te onderhandelen, sterker: adverteerders die erin slagen om advertentieruimte op deze portals binnen te halen, worden vaak verplicht om voor een gelijk be-drag te adverteren op andere portalpagina’s.

Volwassen
Internetadvertising is volwassen geworden. Dankzij de technologische ontwikkelingen is het is geen kunst meer maar een wetenschap, waarbij adverteerders harde, tot op de click en de cent nauwkeurig meetbare resultaten krijgen geleverd. In de VS groeide de totale reclame-industrie in 2004 met 7,7 procent. Daarbinnen groeide het internetadverteren echter met 28,8 procent. In 2004 werd er voor 9,3 miljard dollar aan online reclame uitgegeven.

(bron: Managersonline.nl)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>