Opleiding: Online cursus Betere klantbeleving met customer feedback
Methoden en technieken om klantfeedback te verzamelenEen betere klantbeleving begint bij het luisteren naar wat klanten vinden van jouw organisatie, wat ze zeggen over je producten/diensten, je medewerkers en je service. Hoe verzamel je klantfeedback? Hoe vertaal je klantdata naar klantinzichten? En hoe gebruik je die inzichten voor het optimaliseren van bijv. customer journeys?
Tijdens deze online cursus leer je welke methodieken je kunt inzetten om te ontdekken wat klanten écht van je vinden. Denk aan klantinterviews, klantarena’s, klantsafari’s, text mining en social listening. Ook leer je hoe je uit deze enorme hoeveelheid data in 5 stappen de juiste klantinzichten haalt.. Benieuwd naar deze online cursus? Ontdek wat je gaat leren!
Resultaat
- Je weet hoe je inzicht krijgt in de klantbeleving
- Je hebt handvatten om de customer experience en customer journey te verbeteren
- Je hebt kennisgemaakt met diverse methodieken om klantfeedback te verzamelen
- Je hebt een 5-stappenplan voor het vertalen van klantdata en -feedback naar klantinzichten
- Je hebt een stevige basis om direct aan de slag te gaan
Voor wie
Deze online cursus is bestemd voor iedereen die verantwoordelijk is voor en/of betrokken is bij klantcontact, customer service en het verbeteren van de klantbeleving.
Denk aan: marketingmanagers, online marketeers, communicatieprofessionals en customer experience-professionals.
Niveau: basis
Programma
- Inzicht krijgen in de klantbeleving
- Klantinzichten verzamelen
- Klantinzichten gebruiken om de klantbeleving te verbeteren
- Customer insights
- Welke klantdata heb je nodig?
- Klantdata vertalen naar klantinzichten
- Voorbeelden van tekstanalyse (text mining)
- Social listening
Praktisch
On demand
- De online cursus duurt 1 uur
- Je ontvangt de presentatie van de trainer en de opname van de cursus in je mailbox
- Te bekijken waar en wanneer jij wil
- Dit heb je nodig: een pc, laptop of tablet met internetverbinding
- De online cursus is persoonsgebonden en blijft 12 maanden lang beschikbaar
- Geen reistijd: volg de cursus op kantoor of lekker thuis op de bank
Deze online cursus is bestemd voor iedereen die verantwoordelijk is voor en/of betrokken is bij klantcontact, customer service en het verbeteren van de klantbeleving.
Denk aan: marketingmanagers, online marketeers, communicatieprofessionals en customer experience-professionals.
Niveau: basis
- Je weet hoe je inzicht krijgt in de klantbeleving
- Je hebt handvatten om de customer experience en customer journey te verbeteren
- Je hebt kennisgemaakt met diverse methodieken om klantfeedback te verzamelen
- Je hebt een 5-stappenplan voor het vertalen van klantdata en -feedback naar klantinzichten
- Je hebt een stevige basis om direct aan de slag te gaan
- Inzicht krijgen in de klantbeleving
- Klantinzichten verzamelen
- Klantinzichten gebruiken om de klantbeleving te verbeteren
- Customer insights
- Welke klantdata heb je nodig?
- Klantdata vertalen naar klantinzichten
- Voorbeelden van tekstanalyse (text mining)
- Social listening

