Opleiding: Masterclass Strategisch Communicatieplan - Dag
Je bent communicatieprofessional binnen een profit- of non-profitorganisatie en wilt je verder professionaliseren. Tijdens deze unieke SRM-training verkrijg je vaardigheden om een succesvolle commu...
Ben je werkzaam als communicatieprofessional en wil je doorgroeien naar strategisch niveau? Kies dan voor deze boeiende training Masterclass Strategisch Communicatieplan van SRM en zet de volgende stap in je carrière. Tijdens deze training ontwikkel je vaardigheden om communicatie in te passen in bedrijfsbeleid. Hiervoor verdiep je je in de positionering, strategie en identiteit van je organisatie. Je leert hoe je de kernwaarden van je organisatie vertaalt naar een integraal, strategisch communicatieplan dat direct klaar is voor succesvolle implementatie. Uiteraard word je hierbij volledig ondersteund door toptrainers uit de praktijk. Zij vertalen de theorie naar de voor jou herkenbare praktijk, zodat je wat je leert direct kunt toepassen op je werk. Dat maakt SRM dé opleider voor communicatieprofessionals.
Deze training bestaat uit 2 trainingsdagen, waarin kennisoverdracht en interactie centraal staan. Tijdens de bijeenkomsten krijg je instrumenten aangereikt om je eigen communicatieplannen naar een hoger niveau te brengen. Je gaat aan de slag met communicatievraagstukken vanuit jouw organisatie en leert hoe je gestructureerd tot oplossingen komt. Daarbij doe je nieuwe inzichten op in de rol van een communicatieplan binnen de marketing- en ondernemingsstrategie. Hierbij leer je goed zicht houden op de laatste ontwikkelingen en de inzet van social media. Aan de hand van nieuwe kennis en instrumenten leer je communicatieplannen vanuit strategisch perspectief benaderen en opstellen. Daarbij leer je deze overtuigend presenteren aan je hoger management.
In deze training op C-niveau werk je toe naar een strategisch communicatieplan. Daarin worden je inzichten in communicatie en in je organisatie gecombineerd tot een communicatiestrategie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Meerwaarde van een communicatiestrategie
o Meerwaarde van communicatie in succesvolle ondernemingsstrategie
o Visie, strategie, positionering en identiteit
o Verhaal en DNA van de organisatie
Van communicatie naar communicatiebeleid
o Organisatiestrategie en communicatiestrategie
o Positionerings- en reputatiestrategie
o Stakeholders voor strategische communicatie, relevantie en issues
Communicatiestrategie in de praktijk
o Opzet en uitwerking van strategisch communicatieplan
o Aansluiten van strategisch communicatieplan op communicatiemiddelen en communicatiepraktijk
2 dagen
Trainingen
SRM-STC|Masterclass Strategisch Communicatieplan
Brand Owner
