Opleiding: Omgaan met weerstand & weerbaarheid

Leer om te gaan met weerstand in klantcontact en jezelf weerbaarder op te stellen met de training 'Omgaan met weerstand & weerbaarheid' van dé specialist in Klantcontact: Coniche.

Leer om te gaan met weerstand in klantcontact en jezelf weerbaarder op te stellen met de training 'Omgaan met weerstand & weerbaarheid' van dé specialist in Klantcontact: Coniche. Het dagelijkse contact met jouw klanten is bepalend voor klanttevredenheid. De online reviews maken dit vaak pijnlijk duidelijk. Beter klantcontact leidt niet alleen tot enthousiaste klanten en betere reviews maar ook minder klachten en meer omzet. Maar welke training en begeleiding krijg jij als medewerker nu eigenlijk als het op weerbaarheid aankomt?
De trainers leren jou in de training ‘Omgaan met weerstand & weerbaarheid’ hoe je meer zelfredzaam kan zijn. Hoe je snel en adequaat kan inspelen op emoties van anderen. Hoe je escalaties kan voorkomen en hoe respectvol te blijven communiceren, maar ook nee te durven zeggen. Het resultaat helpt jou, je collega’s, jouw organisatie en elke klant die je spreekt.
Omgaan met weerstand richt zich op het effectief reageren op emoties en het voorkomen van escalaties in klantcontact, zowel telefonisch als face-to-face.
De training “Omgaan met weerstand & weerbaarheid” is bedoeld voor iedereen die klantcontact heeft, of dit nu telefonisch is of face-to-face.

Leren om jezelf weerbaarder op te stellen en om te gaan met weerstand leidt tot enthousiaste klanten, betere reviews, minder klachten en meer omzet.Leren om jezelf weerbaarder op te stellen en om te gaan met weerstand leidt tot enthousiaste klanten, betere reviews, minder klachten en meer omzet.

De training van is specifiek gericht op het vergroten van de weerbaarheid en het bieden van praktische handvatten om effectief om te gaan met weerstand in diverse klantcontactomgevingen.Belangrijkste aspecten van de training:

* Zelfredzaamheid: Leren hoe je zelfstandig kunt handelen in situaties met weerstand.
* Emotieregulatie: Effectief reageren op emoties van anderen en de eigen emoties beheersen.
* Escalatiepreventie: Technieken leren om escalaties te voorkomen.
* Communicatie: Respectvolle communicatievaardigheden ontwikkelen, inclusief het assertief zijn.
* Nee durven zeggen: Leren om op een respectvolle manier “nee” te zeggen.
De training van is specifiek gericht op het vergroten van de weerbaarheid en het bieden van praktische handvatten om effectief om te gaan met weerstand in diverse klantcontactomgevingen.

Meer...
€1.199
ex. BTW
Aangeboden door
Coniche Business School (Lirin)
Onderwerp
Fysieke & Mentale Weerbaarheid
Omgaan met weerstand
Omgaan met
Niveau
Duur
8 uren
Looptijd
8 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Amersfoort
do 5 feb. 2026
Amersfoort
do 18 jun. 2026
Amersfoort
do 1 okt. 2026
Keurmerken aanbieder
CREBO
CRKBO en BTW-vrijstelling
E-Academy
NVAO Geaccrediteerde opleiding
Onbeperkt leren
Over CPION
Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO)
SPHBO (Stichting Post Hoger Beroeps Onderwijs Nederland)