Opleiding: Verbindende Communicatie in je werk

Verbindende communicatie in je werk

Waarom bieden steeds meer bedrijven en organisaties hun management en werknemers een training ‘Verbindende Communicatie in je werk’? 

Door inefficiënte communicatie en misverstanden gaat er veel tijd, energie en motivatie verloren op de werkvloer. Onder hoge werkdruk, of wanneer dingen niet gaan zoals we graag zouden willen, kunnen we negatief uit de hoek komen en geven we vaak elkaar de schuld. We voelen frustratie of boosheid en zeggen dingen die de onderlinge relaties niet verbeteren. Soms stoppen we zelfs helemaal met communiceren. Het moge duidelijk zijn dat dit de doodsteek is voor een effectieve samenwerking.

In de training ‘Verbindende Communicatie in je werk’ leer je hoe je in verbinding blijft met collega’s en klanten en hoe je effectief communiceert in uitdagende situaties.

Wat levert de training op?

Het doel is verbinding met jezelf en met je collega’s. De training werkt verbindend vanwege het onderwerp en omdat deelnemers gedurende de bijeenkomsten andere kanten van elkaar te zien krijgen. Het draagt bij aan een gemeenschappelijke taal op de werkvloer die gericht is wederzijds begrip.

Zo ontstaat een psychologisch veilige werkomgeving met:

  • Ruimte voor eerlijke feedback
  • Meer helderheid over elkaars behoeften
  • Minder angst voor ongemakkelijke gesprekken
  • Creatieve oplossingen voor problemen
  • Meer ontspanning in de omgang
  • Minder gedoe, en dus meer tijd en energie voor andere dingen
  • Minder verloop en ziekteverzuim

Wat leer je in de training?

Tijdens de training gaan we in op de verschillende componenten van het model van Verbindende communicatie (Observaties, Gevoelens, Behoeften en Verzoeken) en de drie basisprocessen (Empathisch luisteren, Innerlijke helderheid en Eerlijk uiten).

Een training bestaat uit één of meer bijeenkomsten met korte blokken. Ieder blok geeft uitleg over een topic aan de hand van een praktische oefening. We gaan dus meteen actief aan de slag met concrete cases uit de werksituatie.

 Voorbeelden van topics die aan bod kunnen komen zijn:

  • Feedback geven en ontvangen
  • Effectieve verzoeken doen
  • Grenzen aangeven
  • Diversiteit & inclusie
  • Inner development goals & personal leadership
  • Verbindende besluitvorming
  • Empathie in de praktijk
  • Verschillende manieren van luisteren
  • Verbindende communicatie en DISC

De lengte van de training kan varieren van een middag tot meerderde dagdelen, afhankelijk van de vraag.

Meer...
€1.500
Vrij van BTW
Aangeboden door
Equanimity
Onderwerp
Niveau
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
In-company / Maatwerk
Aantal deelnemers
Max: 20
Tijdstip
Zaterdag, Overdag, Avond
Keurmerken aanbieder
CRKBO en BTW-vrijstelling