Opleiding: Marketing Tech & Automation
Positieve klantervaringen zijn cruciaal. Iedere klant is uniek. Maar…gepersonaliseerde klantervaringen aanbieden zonder dat het veel moeite kost, hoe doe je dat? ]]>Creëer impact met ‘next level’ marketing
Positieve klantervaringen zijn cruciaal, dat weet elke gerespecteerde marketeer. Iedere klant is uniek. Laat elke klant dit dan ook ervaren, in ieder contactmoment. Maar…gepersonaliseerde klantervaringen aanbieden zonder dat het veel moeite kost, hoe doe je dat? Hoe voorkom je dat je steeds meer afhankelijk wordt van IT en data scientists om succesvolle campagnes te draaien? Juist: met slimme inzet van marketing tech en marketing automation!
De module Marketing Tech & Automation geeft jou de benodigde handvatten, inzichten en inspiratie om jouw strategische visie op digitale marketing te vormen en concreet te maken. We nemen we je mee in de nieuwste digitale marketingstrategieën. Welke technologie en automatisering gaan hierbij helpen? Wat is de impact van AI? En welke digitale transformatie wordt hierdoor in gang gezet? Tijdens de module werk je toe naar een solide digital marketing verhaal, waarin jij het kaf van het koren scheidt en weet hoe je meetbare resultaten boekt.
De post-hbo verdiepingsmodule Marketing Tech & Automation van Inholland Academy bestaat uit 8 bijeenkomsten in de avonduren. We nemen je mee in de mogelijkheden van de laatste technologische ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Ook kijken we verder in toekomst in, zodat je jouw visie voor de komende jaren kunt aanscherpen. Je werkt toe naar concrete plannen en onderbouwing zodat je hier desgewenst meteen werk van kunt maken in jouw eigen organisatie. Direct resultaat dus!
Programma post-hbo Marketing Tech & Automation
De post-hbo verdiepingsmodule Marketing Tech & Automation van Inholland Academy bestaat uit 8 bijeenkomsten in de avonduren. We nemen je mee in de mogelijkheden van de laatste technologische ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Ook kijken we verder in toekomst in, zodat je jouw visie voor de komende jaren kunt aanscherpen. Je werkt toe naar concrete plannen en onderbouwing zodat je hier desgewenst meteen werk van kunt maken in jouw eigen organisatie. Direct resultaat dus!
De verdiepingsmodule is als volgt opgebouwd:
- Setting the stage (3 bijeenkomsten)
Word wegwijs in de wereld van marketing tech & automation - Visie op de toekomst (2 bijeenkomsten)
The next step: maak impact met AI en hyper relevantie - Van idee tot besluit (3 bijeenkomsten)
Aan de slag met jouw eigen uitwerking en businesscase
Incompany- en/of maatwerktraject Marketing Tech & Automation
De post-hbo module Marketing Tech & Automation leent zich ook uitstekend als basis voor een incompany- en/of maatwerktraject. Neem voor meer informatie contact op met opleidingsadviseur Judith Loogman via T: 06 2911 8971 of E: judith.loogman@inholland.nl.
Opbouw van de post-hbo module Marketing Tech & Automation
1. Setting the stage
In 3 bijeenkomsten nemen we je in mee in de essentie van dit vakgebied. Je begrijpt waarom het nu echt vaart krijgt en wat de koplopers aan het doen zijn op gebied van marketing. Je krijgt beeld bij alle jargon en snapt beter wat wel en niet relevant is. Uiteraard denk je na over welk probleem jij gaat oplossen nu je beter doorhebt wat anderen doen. Straks ben je een stuk zekerder als er 3-letterige afkortingen op je afkomen zoals een CDP, DMP en DAM.
Je gaat aan de slag met onderwerpen als:
Wat gebeurt er om ons heen qua digitalisatie, en waarom nu?
Succesvolle online businessmodellen van de afgelopen 10 jaar
Wat is marketing tech? Waar bestaat dit uit?
Wat is marketing automation? Hoe werkt het in de praktijk en hoe kies je het juiste pakket?
Wat is de cloud en waarom is het belangrijk?
Data governance: hoe wordt data nou eigenlijk informatie en hoe bestuur je jouw data?
Wat is AI, machine learning en deep learning?
Realtime vs niet realtime
Formuleren van de juiste marketing uitdaging voor jouw organisatie
Als rode draad gedurende de hele module ga je aan de slag met het concreet maken van jouw eigen plannen en businesscase.
2. Visie op de toekomst
Nu je marketing automation snapt, is het tijd om na te denken over de next step: realtime interaction management en next best experience gebaseerd op AI. In 2 bijeenkomsten wordt jouw blik verruimd. Een kijkje in de toekomst, zodat je jouw visie verder aan kunt scherpen.
Je gaat aan de slag met onderwerpen als:
• Introductie in realtime interaction management
• Customer lifetime value denken
• Het bepalen van de next best experience
• Inzicht in de kansen die AI te bieden heeft
3. Van idee tot besluit
In 3 lessen krijg je een goed beeld bij de do's en dont's, wat het grijze gebied is van AVG en vooral wat minimaal vereist is. Ook krijg je inzicht in hoe juristen denken en hoe je ze mee kunt nemen in je verhaal.
Je leert hoe je een goed onderbouwde businesscase bouwt rond marketing automation. Hierbij stel je KPI’s op en maak je een ROI berekening. Uiteraard wil je uiteindelijk ook de CFO/directeur finance overtuigen! Je krijgt daarom concrete tips aangereikt om rekening mee te houden in je gesprek.
Je gaat aan de slag met onderwerpen als:
• Wat wordt bedoeld met ‘privacy first’ en ‘privacy by design’?
• Wat is de AVG en hoe ga je hiermee om?
• Welke methodes zijn er om toestemming te krijgen van de klant om data te mogen gebruiken?
• Wat komt er op je af vanuit IT perspectief?
• In kaart brengen van kosten en opbrengsten; opstellen van KPI’s en een ROI berekening
• Finetunen businesscase en (bedrijfs)presentatie
Resultaat Marketing Tech & Automation post-hbo
Na afloop van deze module is het voor jou helder wat je met Marketing Tech & Automation kunt bereiken. Je kunt jouw organisatie (en je leidinggevenden) meenemen in wat je geleerd hebt, maar ook meteen overtuigen om de juiste stappen te zetten.
Waardepapier
Nadat je deze module succesvol hebt afgerond, ontvang je het certificaat Marketing Tech & Automation op post-hbo niveau van Inholland Academy.
Resultaat Marketing Tech & Automation post-hbo
Na afloop van deze module is het voor jou helder wat je met Marketing Tech & Automation kunt bereiken. Je kunt jouw organisatie (en je leidinggevenden) meenemen in wat je geleerd hebt, maar ook meteen overtuigen om de juiste stappen te zetten.
Waardepapier
Nadat je deze module succesvol hebt afgerond, ontvang je het certificaat Marketing Tech & Automation op post-hbo niveau van Inholland Academy.
Leeruitkomsten
Onze leeruitkomsten beschrijven het eindniveau dat jij moet weten, begrijpen en/of toepassen om de module succesvol af te ronden.
- Om tot gerichte strategische marketing automation & technology keuzes te komen binnen jouw organisatie, doorgrond je de kern van dit vakgebied en ben je in staat jouw organisatie hierover te adviseren. Hierbij houd je rekening met de organisatie- en marketingdoelen en bestaande wet- en regelgeving.
- Je hebt inzicht in wat marketing technology inhoudt, wat marketing automation betekent en wat de kosten en baten zijn. Je bent bekend met de marktvoordelen en valkuilen en weet welke ontwikkelingen er op dit gebied gaande zijn.
- Je hebt een gedegen begrip gevormd hoe je marketing automation & technology toepast op jouw situatie. Onderbouwd met een businesscase en solide verhaal, overtuig je jouw organisatie (en je leidinggevenden) om de juiste stappen te zetten (en ook welke niet!).
Om toegelaten te worden ben je in bezit van een hbo-diploma of een gelijkwaardige combinatie van opleiding en praktijkervaring. Om de geleerde lesstof direct toe te kunnen passen in jouw organisatie, is het belangrijk dat je dit in de juiste kaders kunt plaatsen. Voldoende basiskennis van en ervaring met marketing is daarom essentieel. Ook beschik je over voldoende PowerPointvaardigheden om jouw plannen in een presentatie over te brengen.
Marketing Tech & Automation is een module op post-hbo niveau. Om toegelaten te worden ben je in bezit van een hbo-diploma of een gelijkwaardige combinatie van opleiding en praktijkervaring. Om de geleerde lesstof direct toe te kunnen passen in jouw organisatie, is het belangrijk dat je dit in de juiste kaders kunt plaatsen. Voldoende basiskennis van en ervaring met marketing is daarom essentieel. Ook beschik je over voldoende PowerPointvaardigheden om jouw plannen in een presentatie over te brengen.
Voor wie:
Herken jij jezelf in één of meerdere van onderstaande punten? Dan is Marketing Tech & Automation de ideale keuze voor jou.
- Je bent marketeer (of je werkt veel met marketeers samen) en wilt meepraten over en/of richting geven aan de toekomst van marketing en marketing technologie binnen jouw organisatie.
- Je wilt grip krijgen op hoe je de kansen van marketing automation in de praktijk kunt benutten.
- Je bent op zoek naar overzicht en begrip van het digitale marketing speelveld dat zich snel ontwikkelt; op strategisch, maar zeker ook op technisch vlak.
- Je hebt eerder een relevante opleiding zoals Online Marketing, Big Data of Bedrijfskunde gevolgd en zoekt nóg een stapje extra uitdaging en verdieping in digital marketing.
Voor wie niet:
- Je hebt eigenlijk nog helemaal geen online marketing kennis. Dan is onze opleiding Online Marketing & E-commerce waarschijnlijk beter geschikt.
- Je bent op zoek naar praktische training om met een marketing automation/campaign-management pakket om te leren gaan (daar voorziet deze module namelijk niet in).
Persoonlijk advies
Heb je vragen over je toelating of wil je sparren over de vraag of deze module het beste past bij jouw situatie en ambities? Opleidingsadviseur Judith Loogman adviseert je graag via T: 06 2911 8971 of E: judith.loogman@inholland.nl.
