Negatieve publiciteit rondom een bedrijf straalt af op de werknemers. Mensen die bij een bedrijf werken met een slecht management, sukkelende aandelenkoersen, gebrek aan klantvriendelijkheid of graaiende topmanagers, worden geconfronteerd met meewarige blikken of leedvermaak. Een positief bedrijfsimago is ook goed voor het imago van de werknemers. Dat schrijft Intermediair.
Identiteitscrisis
Veel mensen ontlenen hun identiteit voor een deel aan hun werk. Als ze bij een succesvol bedrijf werkzaam zijn, straalt dit op hen zelf af. Werken bij een winnaar is goed voor de sociale status. Maar werken bij een verliezer werkt ook door. Een werknemer kan in een identiteitscrisis raken als zijn werkgever in een crisis terecht komt. Medewerkers van bedrijven waar iedereen iets naars over te zeggen heeft, kunnen daar zelf depressief van worden.
(bron: Managersonline.nl)
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>