Marketing via e-mail is niet zo simpel

Het gebruik van e-mail als marketinginstrument is minder eenvoudig dan het lijkt. Van de Europeanen gebruikt 80% regelmatig e-mail. Voor 95% is versturen en ontvangen van e-mail de belangrijkste reden om op internet te gaan. E-mail als marketinginstrument lijkt zodoende vanzelfsprekend. Uit onderzoek van DQ&A Marketing blijkt echter dat er bij e-mails met HTML slechts in 11% wordt doorgeklikt naar de website van het bedrijf. Bij e-mails die louter uit tekst bestaan is dit zelfs maar 6%. Verder is dinsdag de meest effectieve dag om e-mailings te versturen. E-mailmarketing heeft als groot voordeel dat de kosten relatief gering zijn. Ook de snelheid en de grote beschikbaarheid spreken in het voordeel van e-mail als marketinginstrument. Daarnaast is het vrij eenvoudig om het lees- en responsgedrag van de ontvangers te registreren. Een tegenslag voor de gebruikers van e-mailmarketing is dat onlangs de nieuwe, strengere Telecomwet in werking is getreden. Deze stelt onder meer dat ongevraagde e-mail voor commercieel gebruik alleen is toegestaan als de gebruiker daarmee instemt. (bron: Profnews)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>