Manager vindt meeste informatie waardeloos

Managers spenderen een kwart van hun tijd aan het zoeken naar informatie die ze nodig hebben voor hun werk. Wanneer ze die informatie vinden, blijkt ze vaak fout. Dat blijkt uit onderzoek van adviesbureau Accenture bij meer dan 1.000 middenmanagers bij grote bedrijven Groot-Brittanië en de Verenigde Staten.

Ontevreden
Dagelijks zoeken managers meer dan 2 uur naar informatie en meer van de helft ervan is van generlei waarde. Slechts 50% van de managers is tevreden over de manier waarop het bedrijf de informatiestromen beheert.

Gebrekkig
60% van de respondenten zegt dat ze als gevolg van de gebrekkige informatiestroom in hun bedrijf ze de goede informatie niet te pakken krijgen, ondanks dat ze elders in het bedrijf wel aanwezig is.

Fout
Zo’n 42% van de managers zegt tenminste eens per week foute informatie te gebruiken en 53% zegt dat minder dan de helft van de informatie waarover ze beschikken van enige waarde is. 45% heeft de grootste moeite om informatie over de activiteiten van andere afdelingen binnen het eigen bedrijf terug te vinden.

Tegenwerking
Slechts 31% van de ondervraagden vindt dat ze moeilijk aan informatie over de concurrentie kunnen geraken. 40% ondervindt tegenwerking wanneer ze collega's van andere afdelingen vragen om informatie met hen te delen.

Ga naar 1StopManagement. Hier vindt u alle managementkennis per vakgebied in een oogopslag.

Bron: Express

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>